نسخه چاپی

اقای ظریف نگرانی شما بعد از دو سال دردی را دوا نمی كند

عکس خبري -اقاي ظريف نگراني شما ببعد از دو سال دردي را دوا نمي کند

امروز باید از آقای وزیر پرسید كه جناب آقای ظریف این سخنان و گلایه‌های شما برای كشور و موقعیت‌های از دست رفته چه سودی دارد؟! آیا آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند؟! آیا می‌توان ضعف‌هایی را كه منتقدان در روزهای مذاكرات به شما یادآور می‌شدند، اما به جای شنیدن و تأمل در آنها با درشت‌ترین عبارت‌ها پاسخ داده می‌شد یا اینكه با كمك رسانه‌های زنجیره‌ای به استهزا گرفته و منفعت‌طلبی نام‌گذاری می‌شدند، امروز با مصاحبه‌هایی این چنین جبران كرد؟

«ایران به طور کامل تعهدات خود را در برجام انجام داده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم این مسئله را تأیید کرده است؛ اما در مورد ایالات متحده نمی‌توان این طور گفت. ایالات متحده تعهدات خود را انجام نداده است؛ برای نمونه، کاخ سفید چند روز پیش اعلام کرد ترامپ از حضورش در هامبورگ برای نشست گروه ۲۰ استفاده کرده تا سران کشورها را نسبت به تجارت با ایران دلسرد کند. این نقض نه فقط روح، بلکه متن برجام است.» اگر این عبارات را در برابر هر یک از ما قرار دهند، فکر می‌کنیم این جملات متعلق به منتقدانی است که از همان ابتدا نسبت به قابل اعتماد نبودن آمریکا هشدار داده‌اند! حتماً فکر می‌کنیم این عبارات بخشی از اظهارات شخصیت‌های اصولگرا یا فرازهایی از متون انتقادی است که در رسانه‌های منتقد دولت به چاپ رسیده است، اما این سخنان نه مربوط به سرمقاله کیهان و نه تیتر یک وطن امروز است و نه گفته چهره‌های منتقد، بلکه واژه به واژه آن به محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت تدبیر و امید و سرپرست تیم مذاکره‌کننده ایران در موضوع هسته‌ای با کشورهای 1+5 تعلق دارد که به انعقاد برجام ختم شد. ظریف در آستانه دو سالگی برجام در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با انتقاد از سیاست‌های آمریکا، همان حرف‌هایی را به زبان آورده است که دو سال پیش منتقدان می‌گفتند و او باور نمی‌کرد!
امروز باید از آقای وزیر پرسید که جناب آقای ظریف این سخنان و گلایه‌های شما برای کشور و موقعیت‌های از دست رفته چه سودی دارد؟! آیا آب رفته را به جوی بازمی‌گرداند؟! آیا می‌توان ضعف‌هایی را که منتقدان در روزهای مذاکرات به شما یادآور می‌شدند، اما به جای شنیدن و تأمل در آنها با درشت‌ترین عبارت‌ها پاسخ داده می‌شد یا اینکه با کمک رسانه‌های زنجیره‌ای به استهزا گرفته و منفعت‌طلبی نام‌گذاری می‌شدند، امروز با مصاحبه‌هایی این چنین جبران کرد؟ مردم در انتظار لغو بالمره تحریم‌ها بوده و هستند، نه تکرار هشدارهای پیشابرجام منتقدان در دو سالگی آن، آن هم از زبان وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران!

۱۳۹۶/۴/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...