نسخه چاپی

واكنش وزیركشور به جلوگیری از سخنرانی یك نماینده در زادگاهش

به گزارش نما- میزان نوشت: سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی نشست امروز این کمیسیون را با حضور وزیر کشور تشریح کرد.

سید حسین نقوی‌حسینی با اشاره به نشست عصر امروز کمیسیون متبوع خود با حضور وزیر کشور و معاونان امنیتی و حقوقی و امور مجلس و نمایندگان نیروی انتظامی و مرزبانی کشور، اظهار داشت: ابتدا بروجردی رئیس کمیسیون از زحمات مجموعه وزارت کشور در تامین امنیت کشور تقدیر و تشکر کرد و با اشاره به تلاش‌های گروه‌های تروریستی تکفیری برای ناامن‌سازی جمهوری اسلامی، ضرورت طراحی جدید امنیتی، گفت: با توجه به شکست و نابودی تروریسم در منطقه و پراکندگی آنان در سایر کشورها، تلاش‌های آنها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ابتدا عنوان کرد که وزارت کشور اقدامات بسیاری برای تامین امنیت داخلی و امنیت مرزها انجام داده، به همین جهت به غیر از حادثه اخیر تروریستی، اتفاق دیگری رخ نداده است.

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: وزیر کشور گزارش داد که بیش از آنکه اقدامات امنیتی در دستور کار قرار دهند، اشراف اطلاعاتی خود را گسترش داده‌اند تا میزان موفقیت‌شان با کمترین تلفات باشد، به طور مثال کشف ۷۳۰ تن موادمخدر در سال جدید در سایه همین اقدامات به دست آمده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس افزود: براساس گزارش وزیر کشور، این وزارتخانه در ۴ سال گذشته به ۵۷ حزب مجوز داده و هیچ حزبی در نوبت مجوز نیست و به ۷ هزار سازمان مردم نهاد نیز مجوز داده شده است.

وی با اشاره به اینکه فتحی نماینده تهران به نمایندگی از ۱۰ نماینده سوالی را مطرح کرد، اظهار داشت: سوال شد که چرا مجوز سخنرانی به نماینده روحانی در محل تولدش داده نمی‌شود که رحمانی‌فضلی گفت، در این دولت جلوی بسیاری از این مشکلات گرفته شد. موضوع آقای احمد مازنی اعتراضات زیادی از طرف گروه‌های مختلف به دنبال داشت ولی به هر حال قرار شد سخنرانی انجام شود ولی اجازه سخنرانی در مصلای نمازجمعه با وزارت کشور نیست، در نهایت بنا شد که در خیابان انجام شود، اما نماینده نمی‌خواهد در این سخنرانی حاضر شود با این حال بعد از این ماجرا دو سخنرانی برای ایشان پیش‌بینی و برگزار شد. با توجه به صحبت‌های وزیر سوال‌کنندگان از پاسخ قانع شدند.

جوانان و بانوان باید ‌به‌عنوان مدیران آینده ‌دیده شوند

همچنین تسنیم نوشت؛

علی‌اصغر احمدی معاون سیاسی وزیر کشور امروز در نشستی با فعالان احزاب خوزستان با اشاره به اینکه در قانون اساسی انتخاب و حق تعیین سرنوشت به مردم واگذار شده، گفت: براساس قانون در مسائل عمومی از جمله فرهنگی، اجتماعی و کشوری نیز می‌بایست به آرای عمومی مراجعه کرد.

احمدی عنوان کرد: حدود 254 حزب در کشور داریم بنابراین لازم است که آنها برنامه‌هایی از نظر کمی و کیفی داشته باشند تا به نقطه‌ای برسند که این‌همه کثرت احزاب در کشور نداشته باشند به طوری که احزاب باید بتوانند یک دولت سایه درست و کابینه معرفی کنند و یا حتی برنامه برای اراده کشور ارائه دهد.

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه آن چه که باید به‌عنوان حزب به دنبال آن باشیم تحقق مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس ما است، تصریح کرد: تضارب آرا ایرادی ندارد، احزاب نباید دعوا کنند بلکه باید تلاش کنند تا بهترین مطالب را به مردم ارائه دهند.

وی گفت: هیچ عاملی منجر به قطع انتخابات نداشتیم، یک صندوق در این کشور باطل نشد و مردم که نقش اصلی در انتخابات پیشین ریاست جمهوری داشتند توانستند به خوبی نقششان را ایفا کنند.

احمدی با اشاره به اینکه احزاب با فعالیت در کنار کاندیدا از سخنرانی و سایر فعالیت‌ها نیز قصوری نداشتند، خاطر نشان کرد: احزاب باید برای دفاع از آزادی‌های سیاسی ملت ایران گام بردارند به طوری که آنها اجازه خدشه‌دار شدن اعتماد عمومی این سرمایه اجتماعی حکومت را نباید دهند.

وی با اشاره به اینکه باید سازوکار اجتماعات و حتی راهپیمایی‌های قانونی را فراهم کنیم، بیان کرد: وقتی از تجمع سخنی به میان می‌آید باید قانون رعایت شود وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

احمدی عنوان کرد: جوانان و بانوان باید مشخصاً به‌عنوان مدیران آینده کشور دیده شوند.

۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...