نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفت و گو با نما :

آزاد سازی موصل مقر فرماندهی داعش را فلج كرد

عکس خبري -آزاد سازي موصل مقر فرماندهي داعش را فلج کرد

یك عضو شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت : سقوط گروه داعش در این شهر و بازپس گیری آن توسط نیروهای نظامی عراق می تواند نشانه بسیار مهمی برای روند نزولی جریان داعش و گروه های تروریستی باشد چرا كه وقتی مركز فرماندهی و مدیریت یك گروه تروریستی را در دست می گیرید در واقع آن گروه را فلج كردید.

حسن لاسجردی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به آزادسازی موصل در روزهای اخیر گفت : گروه های داعش و تروریستی اساسا دارای خصلت هایی مثل زندگی مخفیانه ، ارتباطات داخلی و خارجی و فعالیت های چریکی هستند .
وی در ادامه با بیان اینکه اگر نیروهای نظامی عراق موفق به بیرون راندن نیروهای داعش از موصل شدند اظهار داشت : شکست نیروهای داعش به این معنا است که این منطقه جغرافیایی پاک سازی شده ، اما هنوز نیروهای داعش در برخی از استان های عراق و سوریه حضور دارند .
وی افزود : اگرچه پیروزی موصل یک پیروزی مهم تلقی می شود اما باید بدانیم که موضوع مبارزه با تروریست هنوز در جریان است و تمام نشده است .
وی با تاکید بر اینکه موصل مرکز خلافت مغز متفکر گروه داعش بوده است ، اذعان داشت : سقوط گروه داعش در این شهر و بازپس گیری آن توسط نیروهای نظامی عراق می تواند نشانه بسیار مهمی برای روند نزولی جریان داعش و گروه های تروریستی باشد چرا که وقتی مرکز فرماندهی و مدیریت یک گروه تروریستی را در دست می گیرید در واقع آن گروه را فلج کردید.
وی افزود : نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که داعش را کسانی به وجود آوردند ، کمک کردند و گسترش دادند .باید بدانیم که داعش نابود نخواهد شد مگر اینکه عوامل پر و بال دهنده آنها به همان میزان تحت فشار قرار گیرند و نابود شوند .
لاسجردی با بیان اینکه در منطقه شاهد گروه هایی مانند طالبان و القاعده هستیم عنوان کرد : قدرت های بزرگ برای اینکه بتوانند از اهرم فشار استفاده کنند این گروه ها را در نقاط مختلفی گسترش داده ، سلاح دادند و حمایت می کنند .
وی در پایان خاطر نشان کرد : داعش و گروه های مشابه تروریستی معمولا سیار هستند و تحت حمایت کشورهای بزرگ قرار دارند و تا زمانی که چتر حمایت این کشورها بر سر گروه های تروریستی باشد و در مسیر حذف داعش قرار نگیرند ، تفکرات داعشی در منطقه باقی خواهد ماند .


۱۳۹۶/۴/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...