نسخه چاپی

محمد اسماعیلی در گفتگو با نما :

واردات بی رویه كالاهای خارجی با بی ارادگی دولت افزایش یافته است

عکس خبري -واردات بي رويه  کالاهاي خارجي با بي ارادگي دولت  افزايش يافته است

یك نماینده ادوار مجلس گفت : دولت به رغم شعارها و وعده هایی كه برای بهبود وضعیت معیشتی كشور در زمان انتخابات به مردم داده با عدم اراده جدی در جلوگیری از واردات بی رویه كالاهای خارجی بخصوص كالاهای مصرفی نه تنها به وعده های خود عمل نكرده بلكه به تولید كشور نیز آسیب جدی وارد كرده است .

محمد اسماعیلی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به افزایش تمایل دولت در سالهای اخیر به واردات اجناس خارجی در کشور گفت : دولت به رغم شعارها و وعده هایی که برای بهبود وضعیت معیشتی کشور در زمان انتخابات به مردم داده با عدم اراده جدی در جلوگیری از واردات بی رویه کالاهای خارجی بخصوص کالاهای مصرفی نه تنها به وعده های خود عمل نکرده بلکه به تولید کشور نیز آسیب جدی وارد کرده است .

وی با بیان اینکه تمایل دولت برای واردات به شدت افزایش یافته خاطر نشان کرد : رویکرد دولت در ماه های اخیر برای واردات انواع کالاها بخصوص کالاهای مصرفی و خوراکی افزایش یافته و لطمات جدی متوجه صنایع تولیدی داخلی و اشتغال در کشور با ادامه این رویکرد در دولت و عدم مقابله جدی با واردات بی رویه انتظار می رود .

وی با اشاره به اینکه بیکاری و مشکل اشتغال یکی از مشکلات اساسی کشور است تصریح کرد : دولت چگونه با افزایش واردات و به تبع آن از بین رفتن تولید داخلی می تواند وعده های خود را در حمایت از تولید کننده داخلی و ایجاد شغل عملی کند در حالی که هر روز خبر واردات یک محصول خارجی با مجوزهای قانونی وزارتخانه ها راه ورود به کشور را پیدا می کند ؟ و چون آفت به بدنه اقتصادی کشور ، تولید و اشتغال کارگر ایرانی ضربه های سنگینی می زند .

وی با بیان اینکه دولت اراده جدی برای مبارزه با قاچاق و جلوگیری از واردات بی رویه انواع کالاها ی خارجی از مبادی رسمی به کشور را ندارد اظهار داشت :دولت زمان انتخابات به مردم وعده داد برای کاستن از میزان بالای بیکاری درکشور یک میلیون شغل ایجاد کند لیکن با این روال و رویکرد حمایتی دولت نسبت به واردات آیا واقعا " باید منتظر اتفاق خاصی در رونق تولید واقتصاد در کشور بود ؟

اسماعیلی با اشاره به اینکه مردم باید خود را ناظر عملکرد دولت بدانند و از طریق نهادهای نظارتی چون مجلس عمل به شعار و وعده های انتخاباتی دولت ها را در بازه های زمانی تعیین شده مطالبه کنند افزود : تا زمانی که دولت عزم ملی و اراده جدی برای تحقق وعده های خود نداشته باشد نمی توان شاهد اتفاق خوشایندی در عرصه تولید وایجاد شغل و رونق اقتصاد در کشور بود لذا هر روز مشکلات بیشتر و بیشتر خواهد شد و تمام حرف های دولت در حد شعار و غیر عملی باقی می ماند .

وی با اشاره به نقش نظارتی نمایندگان مجلس بر عملکرد دولت به عنوان یکی از اصلی ترین وظایفشان خاطر نشان کرد : نهادهای نظارتی باید خواسته های مردم ورهبررا در تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از واردات بی رویه جنس خارجی در سطح کشور تا عملی شدن و به نتیجه رسیدن ییگیری کنند چرا که صرف تدوین یک مصوبه و نظارت منفعلانه کافی نخواهد بود ، مجلس باید قدرت مقابله با تصمیمات نادرست و بعضا" توام با اهمال وغفلت برخی مسولان را داشته باشد .

وی با اشاره به نقش تشکیل کابینه ای توانمند درتحقق وعدهای دولت اذعان داشت : دولت باید با بکارگیری ومعرفی افراد متعهد براساس وعده هایی که به مردم داده به شعارهای خود برای بهبود شرایط اقتصادی عمل کند ، چرا که با عملکرد ناکارآمد برخی از مدیران در دولت طی چهار سال گذشته هنوز وعده های بسیاری بر زمین مانده و عملی نشده است .

وی در پایان افزود : نمایندگان مردم نیز در راستای انجام تکلیف خویش در مقابل مردم مکلفند با اعمال نظر کارشناسی و صادقانه از روی کار آمدن افرادی که توانایی کافی و عزم واراده جدی برای حل مشکلات کشور و تحقق شعارهای دولت را را ندارند جلوگیری کنند .

۱۳۹۶/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...