نسخه چاپی

افشای نحوه كمك قطر به تروریست‌ها

یك روزنامه لبنانی با اشاره به گزارش مدیر یكی از شعب بانك‌های قطر از نحوه حمایت مالی این كشور از گروهك تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» در سوریه پرده برداشت.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری بریکینگ نیوز نوشت: روزنامه لبنانی الدیار در شماره امروز خود به گزارش مدیر یکی از شعب بانک «الدوحه» قطر اشاره می‌کند که وابسته به شیخ «فهد بن جبر بن محمد آل ثانی»، از نزدیکان امیر قطر است و در جریان آن پرده از نحوه کمک‌های مالی این کشور از گروهک تروریستی موسوم به «ارتش آزاد» سوریه برمی‌دارد.

این مدیر بانک قطری در این‌‌باره می‌گوید که چندی پیش به عملیات‌های مالی دو فرد سوری از خاندان خیاط مشکوک شدم که شماره حسابی عادی در بانک ما داشتند، چون در این اواخر مبالغ هنگفتی به حساب بانکی آنها واریز می‌شد که از مرز 30 و40 میلیون ریال قطری تجاوز می‌کرد.

این منبع می‌افزاید: بعد از انجام تحقیقات دقیق در تمام مراحل سیستم عملیات مالی و پولی متوجه شدم، حواله‌های بانکی بسیاری به حساب خاندان خیاط در ترکیه واریز می‌شود و مبالغ زیادی نیز از حساب شخصی به نام «رونی جان الرمادی» از ساکنان منطقه «امیون» در شمال لبنان برداشت می‌شود.

این مدیر بانک الدوحه قطر ادامه می‌دهد: پس از پیگیری برخی از پست‌های الکترونیکی متوجه شدم، یک افسر امنیتی ترک که مبالغی را از خاندان خیاط دریافت می‌کند، اقدام به انتقال این اموال از ترکیه به شخصی به نام «ابو مؤمن» در نقاط مرزی ترکیه و سوریه می‌کند و این شخص هم با این پول‌ها سلاح و تجهیزات نظامی برای گروهک ارتش آزاد سوریه خریداری می‌کند.

این منبع قطری می‌گوید که این افسر امنیتی ترک بخش زیادی از این اموال را ماه گذشته میلادی به یکی از شیوخ طرابلس لبنان تحویل داده است.

و سرانجام اینکه این مدیر بانک قطری اظهار می‌کند که اعضای خاندان خیاط هفته‌ای یک‌بار با برداشت پول‌های هنگفت از بانک‌های قطر برای انتقال این پول به افسران ترک به ترکیه سفر می‌کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...