نسخه چاپی

موید حسینی صدر در گفت و گو با نما :

بالا بودن نرخ سود تسهیلات مشكل اصلی واحدهای تولیدی است

عکس خبري -بالا بودن نرخ سود تسهيلات مشکل اصلي واحدهاي توليدي است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : با برنامه ریزی دقیق و كارآمد باید كشور را از روند بانك محور بودن دور كرده و به سمت تولید محور بودن و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری سوق دهیم كه این مساله به همكاری مسئولین ذی ربط نیازمند است .

موید حسینی صدر نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما در خصوص رکود بازار لوازم خانگی در سه ماهه نخست سال گفت : با توجه به اینکه در ابتدای سال جدید کشور انتخابات را پیش رو داشت ، طبیعی بود که این رکود شکل بگیرد و ادامه پیدا کند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه اغلب به دلایل مختلفی در سه ماهه ابتدای سال با کاهش تقاضا مواجه هستیم اظهار داشت : دولت آقای روحانی با توجه به اینکه در تعدادی از وزارت خانه ها از جمله وزارت بهداشت عملکرد مثبتی را داشت اما در وزارت خانه هایی نظیر صنعت ، معدن و تجارت شاهد هیچ گونه جهشی نبودیم و از ابتدا مورد نقد قرار داشتند .
وی با ابراز امیدواری در خصوص اینکه کابینه جدید باید درست و بهتر انتخاب شود اذعان داشت : استفاده ازافراد با انگیزه می تواند ضعف دولت در حوزه صنایع را برطرف کند و شاهد بروز تحولات مثبتی در زمینه عرضه و تقاضا باشیم .
وی با ارائه موانعی که مشکل رکود در تقاضای لوازم خانگی و دیگر کالاها را تشدید می کند ، عنوان کرد : مساله ای که امروزه در کشور ما بحث عرضه و تقاضا را تحت الشعاع قرار داده است بالا بودن سود بانک هاست و در نتیجه سرمایه گذاری در زمینه صنعت برای بسیاری از افراد هیچ گونه جذابیتی ندارد .
وی افزود : تفاوت در قیمت ارز یکی دیگر از عواملی است که به عنوان آفت تولید داخلی از آن یاد می شود .
وی با بیان اینکه در حال حاضر بهره وام های بانکی رو به افزایش است گفت : این مساله انگیزه بسیاری از تولیدکنندگان را از بین برده و تولید برای آنها به صرفه نمی باشد.
وی در پایان با تاکید بر اینکه کشور در این شرایط باید تمام توجه خود را به تولید معطوف کند خاطر نشان کرد : با برنامه ریزی دقیق و کارآمد باید کشور را از روند بانک محور بودن دور کرده و به سمت تولید محور بودن و ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری سوق دهیم که این مساله به همکاری مسئولین ذی ربط نیازمند است .

۱۳۹۶/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...