نسخه چاپی

پای صندلی ریاست كمیته ملی المپیك در میان است

عکس خبري -پاي صندلي رياست كميته ملي المپيك در ميان است

واضح و مبرهن است كه وزیر ورزش و جوانان كشورمان سال آینده باید با این پست خداحافظی كند و جای خود را به نیروی تازه نفس تری بدهد كما این كه پیش از این نیز چنین شده بود!

شما:چند تصميم اشتباه و غير كارشناسانه باعث شده تا پاي فدراسيون‌هاي مختلف جهاني به دخالت در ورزش كشورمان باز شده و فدراسيون‌هاي ما يكي يكي در آستانه تعليق قرار بگيرند!
واضح و مبرهن است كه وزير ورزش و جوانان كشورمان سال آينده بايد با اين پست خداحافظي كند و جاي خود را به نيروي تازه نفس تري بدهد كما اين كه پيش از اين نيز چنين شده بود! و بنابر اين پيداست تنها راه باقي ماندن در ورزش نشستن روي صندلي رياست كميته ملي المپيك است. لذا تعليق چند فدراسيون ورزشي و تهديد عده قليلي (!) از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مبني بر استيضاح هم نمي‌تواند دوستان را از هدف بزرگ خود دور كند.
در اين راستا انواع ديدگاهها در مورد تعليق فدراسيون‌هاي تيروكمان، قايقراني، شنا، جودو و... ارائه مي‌شود:
1- دكتر محمد عباسي وزير ورزش و جوانان در رابطه با احتمال استيضاح خود و به پشتوانه مدال‌هاي المپيك و پاراالمپيك لندن(!) مي‌گويد: مقوله استيضاح به عنوان فرآيند قانوني در آئين‌نامه مجلس امر نامطلوبي نيست. استيضاح به معناي روشن شدن ابهامات است و اگر اين موضوع موجب شود ابهامات برطرف شود، كار مناسبي خواهد بود. اگر در شرايط فعلي مهمترين مشكل كشور مربوط به بحث ورزش است،خوب است بررسي‌هاي لازم انجام شود تا نواقص برطرف شود.
2- همچنين هادي حسيني نماينده مردم قائم شهر و از نزديكان دكتر عباسي با اشاره به اشتباه بودن استيضاح يادآور مي‌شود: در روزهايي كه داد مردم از گراني درآمده و دردشان، دردگراني و مشكلات اقتصادي است. روزهايي كه قيمت سكه از يك ميليون تومان گذشته، نمايندگان محترم جمع شدند، نامه مي‌دهند براي استيضاح وزير ورزش كه همين يك ماه قبل كلي مدال در المپيك آورده و من كه فكر نمي‌كنم اين استيضاح رأي بياورد. برخي‌ها مدام چماق تعليق را پيش مي‌كشند. مگر تحريم‌ها را شديدتر نمي‌كنند. چرا در باره آنها حرفي نمي زنيم. ورزش هم تابعي از كل اتفاقات كشور است. من كه مي‌گويم نبايد اين اتفاق بيفتد!
3- و اما شايد از همه جالب‌تر اظهارات حميد سجادي معاونت فني وزارت ورزش و جوانان باشد كه در جواب پرسش‌هاي ريز و درشت خبرنگاران همواره يك جمله كليشه‌اي را تكرار مي‌كند: مگر تعليق شدن به اين راحتي‌هاست. بايد ساعت‌ها جلسه گذاشت، همه موارد را بررسي كرد و... خيالتان راحت باشد كه تعليق نخواهيم شد! اين درحالي است كه به دوچرخه‌سواران، جودوكاران، قايقرانان ... و ساير ورزشكاران ايراني اجازه شركت در مسابقات بين‌المللي به دليل تعليق داده نمي‌شود و ورزشي ترين عضو وزارت ورزش و جوانان كماكان درحال تكرار حرفهايش است!
نتيجه گيري بي خيالي: به قول يك بزرگوار هيچ جاي نگراني نيست و فوق فوق‌اش دكتر عباسي استيضاح مي‌شود و در نهايت هم اين استيضاح رأي نمي‌آورد!
نتيجه‌گيري سياسي: حالا كه قيمت سكه به بالاي يك ميليون تومان رسيده و گراني در كشور بيداد مي‌كند، مسئولان وزارت ورزش مي‌توانند يكي يكي رؤساي فدراسيون‌ها را بركنار كنند و نگران هيچ گونه تعليقي هم نباشند زيرا ما در حوزه هاي اقتصادي هم تعليق هستيم!!
نتيجه‌گيري فلسفي: همه راهها به صندلي رياست كميته ملي المپيك ختم مي‌شود و اگر اشتباه نكنيم اين جمله فلسفي را اولين بار مهندس علي آبادي بر زبان آورد!

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...