نسخه چاپی

وزارتخانه جدید استرالیا برای مبارزه با تروریسم

نخست وزیر استرالیا وزارتخانۀ جدیدی برای مبارزه با تروریسم تشكیل داد كه شامل سرویس های امنیتی این كشور می شود.

به گزارش نما به نقل از العالم، ملکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا گفت : تشکیل وزارتخانه ای برای مبارزه با تروریسم تحولی تاریخی و لازم برای مبارزه با تروریسم بود.

ترنبول افزود: سرویس اطلاعات داخلی ، نیروی مرزبانی و پلیس ملی به زودی به وزارتخانۀ جدید خواهند پیوست.

نخست وزیر استرالیا اظهار داشت: تشکیل وزارتخانه ای برای مبارزه با تروریسم بزرگترین تغییر در تاریخ سرویس های اطلاعاتی و امنیتی و نظارتی از 40 سال پیش تاکنون است.

وزارتخانۀ جدید " وزارت امور داخلی " نامیده شده است و پیتر داتون وزیر مهاجرت متصدی این وزارتخانه خواهد شد و یک دفتر اطلاعات برای هماهنگی بین سرویس های اطلاعاتی و امنیتی تشکیل خواهد شد و اختیارات بیشتری به داتون داده خواهد شد .

احزاب محافظه کار، داتون را در جلوگیری از رسیدن قایق های حامل مهاجران آسیائی به سواحل استرالیا موفق توصیف می کنند.

دولت استرالیا سپتامبر 2014 پس از وقوع یا خنثی کردن 12 حملۀ تروریستی در سراسر این کشور سطح آمادگی نیروهای خود را برای مقابله با خطرات تروریستی افزایش داد.
گزارش ها حاکیست که مساله ممنوعیت اسکان پناهجویان در استرالیا از 4 سال پیش تاکنون همچنان به قوّت خود باقیست.

کوین رود نخست وزیر وقت استرالیا حدود 4 سال پیش اعلام کرده بود : هر پناهجوئی که با قایق به استرالیا می رسد ، شانسی برای دست یابی به حق پناهندگی ندارد.

پناهجویانی که در وسط دریا پیش از رسیدن به استرالیا توقیف می شوند ، به جزیرۀ نائورو در اقیانوس آرام و جزیره مانوس در پاپوا گینۀ نو فرستاده می شوند و به آنها اجازه داده نمی شود که پای خود را به خاک استرالیا بگذارند.
مدافعان حقوق پناهجویان می گویند که با پناهجویان در اماکن نگهداری آنها بدرفتاری می شود.
دولت استرالیا به علت توقیف پناهجویان در وسط دریا و فرستادن آنها به جزایر دوردست با آماج انتقادات مواجه شده است زیرا برخی گزارش ها حاکی از برخوردهای خشونت آمیز مسئولان مراکز نگهداری پناهجویان در جزیره نائورو و شرایط نامناسب این مراکز است.

۱۳۹۶/۴/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...