نسخه چاپی

ضد و نقیض های محسن هاشمی

محسن هاشمی می گوید به دلیل شرایط و تفكر پدر سعی كرده ایم در چارچوب اصلاح طلب یا اصولگرا قرار نگیریم. وی در عین حال از اصلاح طلبان و اپوزیسیون خواست حضور در انتخابات را جدی بگیرند. به گفته محسن هاشمی «باید مواظب بود فردی كه برای روزهای سخت و بحرانی ساخته شده، به میدان بیاید».

به گزارش نما، روزنامه کیهان نوشت: مديرعامل سابق شركت مترو در مصاحبه با نشريه زنجيره اي آسمان گفته است: به دليل شرايط و تفكر پدر، اصولا سعي بر اين بوده كه در چارچوب اصلاح طلب يا اصولگرا قرار نگيريم. شايد به همين دليل است كه سوء تفاهمات پيش مي آيد. آنچه هميشه براي من مهم بوده است، برخورد با افراط و تفريط در هر زمينه و توسعه و پيشرفت ايران و چهره واقعي اسلام بوده است كه بايد خالي از افراط و تفريط و خرافات كه متاسفانه اخيرا از آن بيشتر استفاده مي شود، باشد. بزرگان نظام و علي الخصوص خانواده ما از افراطيون هر دو جناح صدمه ديده اند.

وي با وجود اين اظهارنظر، درباره پيوند وثيق فائزه و مهدي هاشمي با افراطيون ساختارشكن- از جمله در روزنامه زن و سايت جمهوريت و...- توضيحي ارائه نكرد. روزنامه زن با مديريت فائزه هاشمي در كجروي و انحراف تا آنجا پيش رفت كه به مصاحبه و تبليغ فرح پهلوي پرداخت و برخي عناصر آلوده در روزنامه زن و سايت جمهوريت به خدمت گرفته شده بودند.

محسن هاشمي مي گويد «اصلاح طلبان تندرو در سال هاي ۷۶ تا ۷۸ عليه ما شايعات راه انداختند. در زمان وزارت فرهنگ آقاي مهاجراني، كتاب عاليجناب سرخپوش چاپ و بارها تجديد چاپ شد.»

مهاجراني طي سال هاي اخير همانند مهدي هاشمي در لندن اقامت داشت. وي معاون حقوقي و پارلماني هاشمي در دولت سازندگي بود كه با نگارش مقاله اي خواستار تغيير قانون اساسي و امكان رياست هاشمي براي دوره سوم شد. مهاجراني از اعضاي مركزيت حزب كارگزاران سازندگي بود كه با مديريت نامحسوس آقاي هاشمي اداره مي شد. بنابراين اين پرسش مطرح مي شود كه افراطيون در كدام فرآيند پرورده شده و مجال و ميدان پيدا كردند. اين پرسش از آن جهت در خور توجه است كه محسن هاشمي در مصاحبه مي گويد «مشكل كشور ما افراطيون و تندروهايي هستند كه به قدرت مي رسند. منظورم افراطيون هر دو جناح هستند. آنها وقتي پا مي گيرند و از طريق ورود به قدرت قد علم مي كنند، براي نظام مشكل آفرين مي شوند. زيست اين افراطيون چپ و راست در بحران است.»

وي همچنين در اظهارنظري قابل تامل مي گويد: از دل تفكر اعتدال گرايانه دولت هاشمي، خاتمي ظهور مي كند اما از دل دولت خاتمي، احمدي نژاد سر برمي آورد. افراطيون از پشت به هم مي رسند. ممكن است در ظاهر مقابل هم باشند، اما از پشت تفكراتشان يكي است، چون نتيجه رفتار و كارهاي آنها يكي است.

او توضيح نمي دهد كه بالاخره تيم خاتمي به عنوان محصول دولت خاتمي، افراطي بود يا معتدل؟
محسن هاشمي در بخش ديگري از مصاحبه با نشريه آسمان از اصلاح طلبان خواست انتخابات رياست جمهوري را جدي بگيرند و افزود: به نظرم قطعا اشتباه است كه اصلاح طلبان به عدم شركت فعال فكر كنند. بهتر است با يك برنامه قوي و قابل عمل كه واقع گرايي، عمل گرايي همراه با نگاه به آرمان ها را در خود داشته باشد در انتخابات شركت كنند. براي اين شركت لازم نيست شرط و شروط غيرميسر بگذارند.

وي تصريح كرد: اپوزيسيون و اصلاح طلبان بايد بدانند كه ديگر ناز مشكلي را حل نمي كند و فرش قرمز براي آنها پهن نمي كنند.

وي همچنين گفت: بايد مواظب بود فردي كه براي روزهاي سخت و بحران ساخته شده است، به ميدان بيايد.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...