نسخه چاپی

حكم اعدام برای 28 مصری در ارتباط با یك ترور

دادگاه جنایی مصر امروز برای 28 شهروند این كشور به جرم دست داشتن در ترور 'هشام بركات' دادستان كل سابق این كشور در سال 2015 حكم اعدام صادر كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا؛ براساس این گزارش، دادگاه جنایی جنوب قاهره به ریاست قاضی 'حسن فرید' حکم امروز را بعد از مشورت با مفتی اعظم مصر به عنوان عالی ترین مرجع شرعی این کشور برای تائید حکم اولیه قبلی در 27 خرداد ماه سال جاری برای متهمین صادر کرد.

طبق قانون اساسی مصر، مشورت دادگاه با مفتی اعظم مصر بخشی از روند اصلی بررسی این قبیل پرونده ها، به ویژه برای صدور حکم اعدام برای سیاسیون این کشور است.

این گزارش حاکی است که این حکم می تواند مورد تجدید نظر خواهی نیز قرار گیرد.
براساس این گزارش، قاضی فرید امروز همچنین به همراه دو قاضی دیگر برای 67 تن از حامیان این افراد نیز احکام زندان از 15 سال تا حبس ابد صادر کرد.

دادستانی کل مصر به این متهمان اتهام عضویت در گروه غیرقانونی، ارتکاب قتل عمد با نقشه قبلی، در اختیار داشتن سلاح گرم و مواد محترقه انفجار قوی و حمایت مادی و مالی از گروهی که به صورت غیرقانونی تشکیل شده، وارد کرده است.

هاشم برکات عالی ترین مقام دولتی مصر بود که بعد از برکناری محمد مرسی، رییس جمهوری پیشین این کشور که در یک انتخابات دمکراتیک در این کشور روی کار آمده بود، در این کشور ترور شد.

۱۳۹۶/۴/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...