نسخه چاپی

نعل وارونه بر مطالبات مردم و تلاش برای انحراف افكار عمومی توسط روزنامه دولت!

عکس خبري -نعل وارونه بر مطالبات مردم و تلاش براي انحراف افکار عمومي توسط روزنامه دولت!

آیا واقعاً دولت معتقد است مهم‌ترین دغدغه امروز مردم مسائل اقتصادی نیست؟ یا با علم به آنكه امروز مردم بیش از هر مسئله‌ای نگران مسائل اقتصادی‌اند و منتظر اقدام عاجل دولت یازدهم هستند، به دلیل مسائل سیاسی و خط‌دهی به جامعه چنین مطالبی را مطرح می‌كند؟ اگر فرض اول صحیح باشد و دولت مستقر تا این حد از متن و بطن جامعه و توقعات مردم و نیاز كشور دور افتاده باشد كه وامصیبتاست!

«برجسته کردن مطالبات مردم از سوی برخی شخصیت‌ها و رسانه‌های منتقد دولت و به خصوص صداوسیما قابل تأمل است. این جریان که در انتخابات ریاست‌جمهوری با عدم اقبال عمومی روبه‌رو شده، حال در ارائه پیشنهادهای خود به دولت دوازدهم روی مطالباتی به عنوان خواسته‌های مردم انگشت می‌گذارد که در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان گفت همه مطالبات مردم یا مطالبه همه مردم و حتی اکثریت مردم نیست. آنها به طرز مشهودی تنها بر مسائل اقتصادی اهتمام می‌ورزند و همه مشکلات و مسائل کشور را به همین حوزه ختم می‌کنند... برخورد با خودسری‌ها و رفع ممنوع‌التصویری و حصر برخی شخصیت‌های سیاسی از مطالبات رسا و گویای مردم در انتخابات است.»
این عبارات نوشته روزنامه دولتی «ایران» است که در حقیقت رسانه و سخنگوی دولت تدبیر و امید به شمار می‌آید و می‌توان مطالب و موضوعات مطرح شده در آن را نتیجه و بازتاب فضای فکری دولت یازدهم دانست؛ عباراتی که آشکارا مطالبات مردم را وارونه جلوه می‌دهد! حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا واقعاً دولت معتقد است مهم‌ترین دغدغه امروز مردم مسائل اقتصادی نیست؟ یا با علم به آنکه امروز مردم بیش از هر مسئله‌ای نگران مسائل اقتصادی‌اند و منتظر اقدام عاجل دولت یازدهم هستند، به دلیل مسائل سیاسی و خط‌دهی به جامعه چنین مطالبی را مطرح می‌کند؟ اگر فرض اول صحیح باشد و دولت مستقر تا این حد از متن و بطن جامعه و توقعات مردم و نیاز کشور دور افتاده باشد که وامصیبتاست! چطور می‌توان از دولتی که به مشکلات کشور و انتظارات مردم اشراف ندارد، توقع موفقیت و حل مشکلات را داشت؟! و اگر فرض دوم صحیح باشد، این زنگ خطر را به صدا در می‌آورد که بی‌تفاوتی نسبت به دغدغه مردم و تلاش برای انحراف افکار عمومی از مسائل اصلی می‌تواند در آینده نارضایتی مردم را افزایش داده و زمینه بحران‌های اجتماعی را فراهم کند.

۱۳۹۶/۵/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...