نسخه چاپی

جنجال توهین به حضرت عیسی (ع) در صربستان

نخست وزیر صربستان با محكوم كردن این اقدام ، آن را با توهین های اخیر به حضرت محمد (ص) مقایسه كرد.این اهانت به حضرت عیسی ، خشم گروه ها و مومنان مسیحی را برانگیخته و خواستار توقف توهین به مقدسات دینی اعم از اسلام ، مسیحیت و سایر ادیان شده اند.

به گزارش نمابه نقل از عصر ایران، یک نمایشگاه هنری در صربستان با به نمایش گذاشتن تصاویر موهن از حضرت عیسی (ع) به مناسبت هفته " دگر باشان جنسی " در صربستان جنجال ساز شد.  یک نمایشگاه در شهر بلگراد با نمایش طرح هایی از یک هنرمند سوئدی که حضرت عیسی را در نقش یک دگر باش جنسی تصویر می کند ، اعتراضات گسترده ای را در بلگراد برانگیخت به نحوی که پلیس برای برقراری امنیت و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی در اطراف این نمایشگاه تجمع کرد.

نخست وزیر صربستان با محکوم کردن این اقدام ، آن را با توهین های اخیر به حضرت محمد (ص) مقایسه کرد .

وی گفت : " چاپ کاریکاتورهای موهن علیه پیامبر اسلام و ساخت فیلم موهن اعتراضات گسترده ای را در جهان برانگیخت. در این جا در شهر بلگراد یک نمایشگاه با نمایش تصاویری موهن از حضرت عیسی وی را در نقش یک همجنسگرا تصویر می کند . اگر چنین تحرکات تحریک آمیزی ادامه پیدا کند صدور اجازه برگزاری رژه همجنسگرایان ناممکن خواهد بود."


242753_507.jpg


نخست وزیر صربستان

در عین حال " ایویتسا داچیچ" نخست وزیر صربستان تهدید گروه های راست گرا و ملی گرای صربستان به حمله به رژه همجنسگرایان در شنبه هفته آینده را نیز محکوم کرد و از آنها خواست نسبت به عقاید دیگر در جامعه روادار باشند.

همزمان "بوبان استویانویچ " یکی از اعضای کمیته ترتیب دهنده رژه همجنسگرایان با اشاره به اینکه طرح های به نمایش گذاشته شده از حضرت عیسی اثر " الیزابت اولسن والین " هنرمند سوئدی است که یک شخص دیندار است که قصد توهین به حضرت عیسی را نداشته بلکه به دلیل همجنسگرا بودن ، در واقع خواسته تصویری از روحیات شخصی اش را در اثر هنری اش برجسته کند!

در تصاویر موهن چاپ شده علیه حضرت عیسی یک بار وی با کفش های زنانه تصویر شده و در تصویری دیگر در یک استخر با دو مرد دیگر در حال خوشگذرانی است.
این اهانت به حضرت عیسی ، خشم گروه ها و مومنان مسیحی را برانگیخته و خواستار توقف توهین به مقدسات دینی اعم از اسلام ، مسیحیت و سایر ادیان شده اند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...