نسخه چاپی

ساجدی در گفت و گو با نما :

تهدیدات آمریكا راه به جایی نخواهد برد / ایران لقمه گلو گیری برای امریكایی هاست

عکس خبري -تهديدات آمريکا راه به جايي نخواهد برد / ايران لقمه گلو گيري براي امريکايي هاست

یك كارشناس مسائل سیاسی گفت : تمامی این رفتارها نشان دهنده تهی بودن دست آمریكایی ها در مواجهه با ایران است ؛ اگر غیر از این بود زمانی كه آمریكا به عراق و افغانستان حمله كرد ، می توانست به ایران نیز حمله كند اما به خوبی می دانند كه ایران برایشان لقمه گلو گیری است .

محمد ساجدی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با نما در خصوص اینکه آمریکا در اقدامی 18 فرد و نهاد ایرانی را در ارتباط با فعالیت‌های هسته‌ای تحریم کرده ، گفت : آمریکایی ها از دو سال پیش بعد از ماجرای برجام که در یک انتقال سیاسی گرفتار شده بودند ، درصدد بودند که اروپایی ها را با خود همراه کنند تا بتوانند ایران را در تحریم بیشتری قرار دهند .
وی ادامه داد : اما زمانی که اروپایی ها اعلام کردند که ما راه خود را جدا از آمریکایی ها می دانیم ، آمریکا در یک انفعال قرار گرفت و برای رهایی از این انفعال متوصل به تحریم ها علیه ایران شدند.
وی با اشاره به سخنان اخیر فدریکا موگرینی نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی در خصوص تحریم ها علیه ایران و شرایط موجود ، اذعان داشت : بسیار بعید به نظر می رسد که آمریکایی ها بتوانند در زمینه اعمال تحریم علیه ایران به موفقیتی دست یابند .
وی افزود : وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته بود که برجام ماندنی است و به نظر می رسد اقدامات آمریکایی ها چندان تاثیری در تغییر روند اجرای برجام نداشته باشد و ما نیز در آینده نزدیک شاهد تحولات جدی در زمینه سیاسی در سطح بین الملل خواهیم بود .
وی با تاکید بر اینکه با گذشت حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ، امریکایی ها از این دست اقدامات بسیار انجام داده اند اظهار داشت : تمامی این رفتارها نشان دهنده تهی بودن دست آمریکایی ها در مواجهه با ایران است ؛ اگر غیر از این بود زمانی که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد ، می توانست به ایران نیز حمله کند اما به خوبی می دانند که ایران برایشان لقمه گلو گیری است .
وی با اشاره به عملیات پرتاب موشک به مقر داعش بیان داشت : تمام این عملیات نمایش قدرتی بود برای آمریکا، عربستان و متحدانش تا بدانند که ایران از قدرت فوق العاده ای در زمینه نظامی برخوردار است .
وی گفت : به نظر می رسد تمامی این حرف ها که توسط آمریکایی ها گفته می شود تنها برای مصرف داخلی جامعه آمریکا است و ایران توانسته با وجود تمام این بحث ها به سر منزل مقصود برسد و این گونه حرف ها راه به جایی نخواهد برد .
ساجدی کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اینکه عده ای از افراد در داخل کشور دشمنی آمریکا با ایران را نمی پذیرند و نگاه خوشبینانه ای به اقدامات آنها دارند تصریح کرد : برای تغییر فکر این گونه افراد فرهنگ سازی در این زمینه آنهم در دراز مدت حرف اول را خواهد زد
وی در پایان خاطر نشان کرد : دانشگاه ها ، رسانه ملی و دیگر رسانه ها بهترین جایگاه را برای ارائه مسائل راهبردی دارند و باید با تلاش و برنامه ریزی راهکار اصلی را به اقشار جامعه نشان دهند .




۱۳۹۶/۵/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...