نسخه چاپی

دولت با تصمیمات غلط خود پای مردم را به معاملات ارزی باز كرد

دبیركل جامعه اصناف و بازار با بیان اینكه دولت دولت فاقد صلاحیت هرنوع تصمیم گیری برای بازار ارز است، گفت: قانون هرچقدر هم كه خوب و جامع باشد اما مجری بی كفایتی داشته باشد به هیچ نتیجه ای نمی رسیم.

به گزارش نما، احمد کریمی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به افزایش نرخ ارز در بازار گفت: دولت فاقد صلاحیت هر نوع تصمیم گیری برای وضعیت بازار است.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار افزود: قانون هرچقدر هم که خوب و جامع باشد اما مجری بی کفایتی باشد به هیچ نتیجه ای نمی رسیم.

وی با اشاره به طرح جدید دولت در راه اندازی مرکز خرید و فروش ارز با نرخ 2 درصد زیر قیمت بازار آزاد، گفت: ما از قبل از اجرای این طرح اعلام کرده بودیم که این طرح راهگشا نیست و موجب افزایش نرخ ارز می شود.

کریمی اصفهانی بیان داشت: ما مجریان توانمند نداریم بنابراین مردم اعتماد نمی کنند و و سرمایه های خود را تبدیل به ارز می کنند.

وی در مورد راهکارش برای خروج از وضعیت کنونی بازار ارز و سکه توضیح داد: یک نظارت عالیه و کاملی که خارج از دولت باشد باید بر بازار و تصمیمات و اقدامات دولت نظارت کند؛ چراکه تصمیمات اشتباه دولت بر افزوده شدن قیمت حبابی و کاذب ارز و سکه دامن زده است.

دبیرکل جامعه اصناف و بازار افزود: دولت با تصمیمات غلط ارزی خود پای یک متقاضی دیگر یعنی مردم را به معاملات ارزی باز کرد که امروز شاهیدم هرچقدر دولت ارز به بازار تزریق کند جوابگوی نیازهای بازار نیست.

وی خرید ارز توسط مردم را به معنای در کنار بیگانگان قرار گرفتن خواند و گفت: مردم مانند دولت اشتباه نکنند و باید این تقاضاهای کاذب را رها کنند تا هرچه زودتر بازار ارز از حالت بحرانی خارج شود.

وی با بیان اینکه با یک تصمیم درست قیمت ها به ارزش واقعی خودش بر می گردد، گفت: با وجودی که توان ارزی دولت بالاست و 170 میلیون دلار ارز به بازار تزریق کرده اما جوابگوی تقاضاها نیست؛ بنابراین به مردم توصیه داریم که وارد معاملات ارزی نشوند؛ چراکه این موضوع بر سایر کالاها نیز اثر می گذارد.

وی با اشاره به علت گرانی سایر کالاها افزود: علاوه بر تاثیر افزایش نرخ ارز در گرانی ها در برخی کالاها، خود دولت نیز قیمت ها را افزایش داده است؛ مثلا دولت قیمت محصولات شیمیایی و پتروشیمی را با توجه به اینکه هیچ ارزی در تولیدات این کارخانجات صرف نمی شود، حدود 50 درصد افزایش داده و ایران خودرو نیز تولیدات خود را به بازار عرضه نمی کند که این اقدامات به گرانی ها دامن زده و اوضاع را نابسامان کرده است و سایر تولیدکنندگان و فروشندگان نیز به تبع دولت قیمت های خود را افزایش داده اند.

کریمی اصفهانی با بیان اینکه کشورما پیچ ها و گردنه های سختی که بیگانگان و دشمنان سر راه ما قرار داده اند عبور کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه مشکل ما در پیچ های داخلی است که در نتیجه اقدامات اشتباه به وجود می آید .

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...