نسخه چاپی

گزارش خبرنگار نما از مراسم یادبود حبیب الله كاسه ساز؛

كاسه ساز از ستون های اصلی سینمای دفاع مقدس بود/ به امثال كاسه ساز در سینمای كشور بها داده شود

عکس خبري -کاسه ساز از ستون هاي اصلي سينماي دفاع مقدس بود/ به امثال کاسه ساز در سينماي کشور بها داده شود

بازیگر سینما و تلویزیون گفت:خیلی حیف شد كه حبیب الله كاسه ساز را از دست دادیم، برای سینمای دفاع مقدس افرادی مانند كاسه ساز حكم ستون های اصلی را دارند.

فخرالدین صدیق شریف از بازیگران سینما و تلویزیون در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار نما گفت: مهترین ویژگی مرحوم کاسه ساز این بود که ابدا اهل خط و باند بازی نبودند و آدم ها را در سینما جدا نمی کرد و تنها کارخودش را انجام می داد.دل و جرات کاسه ساز واقعا ستودنی بود به عنوان نمونه در سریالی مانند در چشم باد که یک کار سنگینی تلویزیونی محسوب می شد، به خوبی مرحوم کاسه ساز پروژه را پیش برد .
صدیق شریف اظهار داشت:در مورد سینمای دفاع مقدس هم مرحوم کاسه ساز آثار خوبی را از خود به یادگار گذاشت و در این گونه از ژانر سینمایی از هیچ کوششی دریغ نکرد.من در مدت زمانی که با حبیب کار می کردم هیچ گاه ندیدم که درب اتاق ایشان به روی کسی بسته باشد ،چیزی که در سینمای ایران کمتر از سوی تهیه کنندگان مطرح دیده می شود ،به گونه ای که برای بستن یک قرار داد بازی در فیلم کلی باید در صف انتظار بسته شدن قرار داد با مدیر تولید و دستیار تهیه کننده باشیم تا چه برسد به خود تهیه کننده و کاسه از این قاعده استثناء بود.
محمود گبرلو از کارشناسان سینما در خصوص مرحوم کاسه ساز به خبرنگار ما می گوید: اخلاق در سینما ایران حرف نخست را می زند،که اگر اخلاق سالم و درستی وجود داشته باشد هم روابط افراد و هم تولید در سینما تاثیر فراوانی در خروجی کار خواهد داشت،به عقیده من زنده یاد حبیب الله کاسه ساز از آن دست افرادی بود که با تواضع،آرامش و فروتنی خود با سینماگران برخورد داشت،که این موضوع در عرصه تولید هم به خوب نمود داشت .
محسن کاسه ساز فرزند مرحوم حبیب الله کاسه ساز در مصاحبه با خبرنگار نما اظهار داشت: اصلا انتظار نداشتیم که این چنین جمعیتی در مراسم یادبود پدرم شرکت کنند،از تمامی هنرمندان،سینماگران ،مسئولین و مردم که در دوران بیماری پدرم یار و یاور ما بودند و هیچ گاه ما را تنها نگذاشتند ،تشکر فراوان داریم ولی صد افسوس که دیگر پدرم حضور ندارند.
وی در ادامه افزود:حرفه اصلی پدر در حوزه دفاع مقدس بود،آخرین کار آن مرحوم در روزهای بیماری با موضوع دفاع مقدس بود که قصد گرفتن پروانه ساخت آن را داشتیم،من دوست دارم که به امثال کاسه ساز در سینمای کشور بها داده شود و بیشتر به کار و تخصص این گونه از افراد اهمیت داده شود و تا زمان زنده بودنشان قدر آنها را بدانیم، مرحوم پدرم در این سالها کم کار شده بودنند در صورتی که از سینمای دفاع مقدس تجربیات ارزنده ای داشتند ،سینمایی که هر لحظه آن پر از خاطرات فراوان است و تا سالیان سال جا دارد که در این عرصه فعالیت کرد و کارهای فاخری تولید شود.
به گزارش نما ؛مراسم ترحیم مرحوم حبیب‌الله ‌کاسه‌ساز؛ کارگردان و تهیه‌کننده ارزشی سینمای ایران که با حضور جمعی از هنرمندان و مقامات کشوری و لشکری در مسجد جامع نور برگزار شد.
بر این اساس در مراسم ترحیم زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز؛ دکتر علی عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، مرتضی میرباقری معاون سیما، هادی ایازی معاون وزیر بهداشت، محمدحسینی وزیر سابق ارشاد، سردار بهمن کارگر، بیادی نماینده سابق شورای شهر، حجت‌الاسلام ابوترابی، محمد احسانی، علی‌اکبر ثقفی، محمدرضا جعفر جلوه، حسین شمقدری، مجید رجبی معمار، مسعود ده‌نمکی، منوچهر شاهسواری، مجید شهریاری، مرتضی رزاق کریمی، سردار منتظرالمهدی حضور داشتند.
حبیب‌الله کاسه‌ساز، متولد 1341 در تهران است. وی تهیه‌کننده، بازیگر و مجری طرح سینما و تلویزیون، در آثاری همچون سریال تلویزیونی «در چشم باد»، فیلم سینمایی «اخراجی‌های 1و 2»، «کارناوال مرگ» و «مزرعه پدری» فعالیت داشته است.
زنده‌یاد حبیب‌الله کاسه‌ساز در تاریخ 28 تیر ماه 1396 پس از گذشت دوره ای از بیماری به دلیل سرطان معده دارفانی را وداع گفت.

۱۳۹۶/۵/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...