نسخه چاپی

بیانیه چهار كشور تحریم كننده قطر

عربستان، امارات، مصر و بحرین بر ادامه اقدامات كنونی خود تا زمان پایبندی قطر به مطالبات در خصوص مقابله با تروریسم و تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاكید و تحریمهای جدیدی علیه دوحه وضع كردند.

به گزارش نما به نقل از مهر: چهار کشور ضد قطری عربستان، امارات، مصر و بحرین در بیانیه مشترکی بر ادامه اقدامات کنونی خود تا زمان پایبندی قطر به مطالبات در خصوص مقابله با تروریسم و تحقق امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است: مقامات قطر در نقض توافقنامه ها و تعهدات قانونی مورد امضا تاریخی طولانی دارند که آخرین آنها توافقنامه ریاض در سال ۲۰۱۳، توافقنامه تکمیلی در سال ۲۰۱۴ و ادامه حمایت از تروریست ها و تامین مالی عملیات های تروریستی و ترویج افراط گرایی است.

در همین حال، چهار کشور تحریم‌ کننده قطر بامداد سه‌شنبه با انتشار این بیانیه ۹ فرد و ۹ نهاد دیگر را نیز به فهرست تحریم‌ها علیه قطر افزودند.

کشورهای عربستان، امارات متحده عربی، مصر و بحرین مدعی شدند که نهادها و افراد تحریمی به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با مقام های قطری در ارتباط بودند.

افراد و نهادهایی که در فهرست تحریم‌ های جدید این چهار کشور قرار گرفته‌اند، نهادهایی از لیبی و یمن و افرادی از قطر، یمن و کویت را شامل می شوند.

این تحریم‌های جدید به اتهام ارتباط با دولت قطر و اتهامات تروریستی اعمال شده است.

۱۳۹۶/۵/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...