نسخه چاپی

حسن لاسجردی در گفت‌وگو با نما:

اسرائیل محكوم ابدی است /دولت در خصوص قدس موضع شفاف بگیرد

عکس خبري -اسرائيل محکوم ابدي/دولت در خصوص قدس موضع شفاف بگيرد

سیاست‌ها و نگاه‌های رژیم صهیونیستی بعد از بالغ بر 70 سال معلوم و آشكار است كه مبتنی بر تجاوز، توسعه‌طلبی و تصاحب است. لذا محكومیت اقدامات رژیم صهیونیستی یك محكومیت همیشگی و دائمی است.

با شدت گرفتن تنش‌ها در قدس اشغالی و اعلام تصمیمات رژیم صهیونیستی در افزایش تدابیر امنیتی در ورودی‌های مسجدالاقصی، باز هم شاهد بی‌توجهی آشکار مجامع جهانی، به‌خصوص سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت آن بودیم که بدون محکوم ساختن رژیم اشغالگر قدس به جلسه‌ای که در باره این موضوع تشکیل داده بود پایان داد. خبرنگار نما در خصوص وقایع اخیر قدس و اهداف رژیم صهیونیستی با انجام این‌گونه اقدامات، با حسن لاسجردی یکی از اعضای شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت‌وگو کرده است که در ادامه می‌خوانید.

حسن لاسجردی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌و‌گو با نما گفت: رژیم صهیونیستی ادعاهای خاصی دارد، مثلاً سرزمین قدس را جزو اندیشه‌هایش برای برپایی دولت می‌داند. از طرف دیگر بر این باور است در راستای اقدامات سیاسی باید شهر قدس را از غیر یهودیان تخلیه و به عنوان پایتخت خودش معرفی کند که در مذاکرات متعددی که بین رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها انجام گرفته این قضیه مطرح شده است. ضمن اینکه حمایت‌های دولت‌هایی همچون امریکا رژیم صهیونیستی را در این اقدامات جری‌تر می‌کند. مثل کاری که ترامپ کرده است و امریکایی‌ها اولاً با پایتخت شناخته شدن قدس توسط اسرائیل موافقت کرده‌ و ثانیاً گفته‌اند اگر این اتفاق بیفتد ما هم سفارتمان را به قدس منتقل می‌کنیم.
وی در ادامه یادآور شد: در حقیقت یک مقدار فضاسازی انگیزشی برای رژیم صهیونیستی فراهم شده است تا دست به چنین اقداماتی بزند.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: به‌رغم این حمایت‌ها رژیم صهیونیستی با چند مانع بزرگ مواجه است. مانع اول فلسطینی‌ها اعم از ساکنین قدس شرقی و مردم مسلمانی وجود دارند که بر این باورند سرزمین قدس متعلق به همه ادیان است، چه اسلام، چه مسیحی و چه یهودیت. مهم‌تر از همه اینکه این سرزمین به دلیل وجود نمادهای گوناگون مذهبی نظیر مسجدالاقصی، کلیساها و کنیسه‌های مختلف که به ترتیب نمادهای اسلام، مسیحیت و یهودیت هستند مرکز تجمع همه ادیان است، نه یک دین یا مسلک سیاسی خاص.
وی مانع دوم رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهدافش را کشورهای عربی‌ـ‌اسلامی دانست و عنوان ساخت: از گذشته دور که بحث مدیریت بر قدس در جنگ‌های چهارگانه مطرح بود و رژیم صهیونیستی بارها کوشید قدس را از غیر یهودی‌ها پاک کند، کشورهای عربی‌ـ‌اسلامی به تصمیمات و اقدامات این رژیم معترض بودند. الان هم که به دلیل وجود و گستره وسیع وسایل ارتباط جمعی مردم در جریان جنایات رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند یک جریان ضد صهیونیست در دنیا علیه اسرائیل و توسعه‌طلبی‌هایش و غصب سرزمین قدس شکل گرفته است. لذا رژیم صهیونیستی نمی‌داند که به‌نوعی با یک بازی بدون عاقبت مواجه است.
لاسجردی به تلاش‌های کور رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در چنین فضایی این رژیم هر چند وقت یک بار اقدامی انجام می‌دهد، مثلاً در جریان انتفاضه دوم شارون وارد مسجدالاقصی شد که با توجه به مقدس بودن آنجا این امر با اعتراض شدید فلسطینی‌ها روبرو و منجر به انتفاضه دوم شد. یکی دو سال قبل هم انتفاضه چهارم پیش آمد.
وی تصریح کرد: اذیت و آزار رژیم صهیونیستی با هدف یهودیزه کردن قدس در حال پیگیری است و با همین هدف به مردم فلسطین فشار می‌آورد. معمولاً شیوه‌شان این است که یا مردم را در رفت و آمد به مسجدالاقصی اذیت می‌کنند یا تعداد ایستگاه‌های ایست و بازرسی را افزایش می‌دهند یا طبقه‌بندی سنی می‌کنند که مثلاً در روز مشخصی سنین خاصی رفت و آمد کنند. در نهایت کار به جایی رسید که برگزاری نماز جمعه را به تعطیلی کشاندند.
عضو شورای مرکزی حزب در خصوص محکومیت اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: قریب به اتفاق ملت‌ها و دولت‌ها این قضیه را محکوم کرده، بیانیه داده‌ و تظاهرات کرده‌‌اند. معمولاً این‌گونه اقدامات در نمازهای جمعه به عنوان واکنش مردم به این موضوع انجام می‌شود. به‌طور حتم وزارت خارجه و دولت باید به این فضا بیاید و اعلام موضع کند، زیرا فلسطین یک موضوع جهانی و مرتبط به همه انسان‌ها، آزادی‌خواهان و مسلمانان است.
وی تأکید کرد: سیاست‌ها و نگاه‌های رژیم صهیونیستی بعد از بالغ بر 70 سال معلوم و آشکار است که مبتنی بر تجاوز، توسعه‌طلبی و تصاحب است. لذا محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی یک محکومیت همیشگی و دائمی است.
لاسجردی در خصوص موضع دولت در باره قدس خاطرنشان ساخت: آنچه می‌گویم ذهنیت خودم است. شاید دولت دارد با برخی کشورهای عربی مثل اردن، لبنان و... زمینه‌سازی می‌کند که بتوانند فشار بیاورند یا دارد لابی می‌کند، اما عرض کردم آنچه که مسلّم است، چون اهداف رژیم صهیونیستی مشخص هستند و بحث بهره‌گیری یا سوء استفاده از فضای جغرافیایی و مذهبی در شهر قدس مطرح است، انتظار جامعه، انقلابیون، مسلمانان و کسانی که در فلسطین علیه رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند این است که دولت حتماً یک موضع شفاف بگیرد.

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...