نسخه چاپی

كلید دولت برای حل مساله آب

امروز یكی از مهمترین چالش های بزرگ كشور، مسأله آب است. چراكه ایران در منطقه گرم و خشكی قرار گرفته و از متوسط بارندگی كمی نسبت به سایر كشورها در طول سال برخوردار شده كه همین مساله شرایط خاصی را برای ایران رقم زده ، در این بین دولت یازدهم دو تدبیر برای گذر از این شرایط را لحاظ كرد.

به‌گزارش نما به نقل از ایسنا، یکی از اقدامات مثبت انجام شده در دولت امید اخذ تأیید مقام معظم رهبری برای تخصیص اعتباری به میزان 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای کنترل آب های خروجی در کشور بود که باعث تنظیم حجم عظیمی از آب های بلااستفاده کشور شد و در راستای آبادانی کشور استفاده مورد استفاده قرار گیرد.

یکی دیگر از اقدامات به‌ثمر نشسته اجرا و افتتاح سدهای متعدد در کشور بوده که امکان تنظیم 38 میلیارد مترمکعب آب به طور سالانه فراهم آورده به طوری که طبق گفته مسوولان اگر این سدها نبودند در کشور شاهد بسیاری از این شهرهای پررونق نبودیم.

همچنین در سال گذشته به حدود 2980 روستای کشور آبرسانی شد که به تنهایی برابر با کل 10 سال پیش از آن بود. این یک امر جهادی در وزارت نیرو و مجموعه صنعت آب روستایی کشور است.

در مجموع دولت یازدهم اقدامات خوبی را در حوزه آب انجام داد و گرچه بحران آب همچنان پا برجا باقی مانده اما گام‌های دولت امید توانست تا حدی شرایط را بهبود بخشد اما نمی‌توان مساله مدیریتت مصرف را نادیده گرفت و لازم است که همچننان مدیریت بخش آب در تمام بخش‌ها وجود داشته باشد.

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...