نسخه چاپی

تهدید كره شمالی به انجام حمله اتمی علیه آمریكا

كره شمالی تهدید كرد اگر دولت پیونگ یانگ مورد تهدید قرار گیرد دست به یك حمله اتمی بی‌رحمانه به قلب آمریكا خواهد زد.

به گزارش نما؛ کره شمالی تهدید کرد اگر دولت پیونگ یانگ مورد تهدید قرار گیرد دست به یک حمله اتمی بی‌رحمانه به قلب آمریکا خواهد زد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی این تهدید را در واکنش به اظهارات اخیر مایک پامپئو، مدیر سازمان سیا گزارش داد.

بر اساس شبکه خبری سی‌ان‌ان، مایک پامپئو پیشتر گفته بود که دولت دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا باید راهی برای جدا کردن کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی از تسلیحات اتمی‌اش پیدا کند.

وی گفته بود در خصوص دولت کره شمالی امیدوارم راهی پیدا کنیم تا دولت پیونگ یانگ را از این سیستم تسلیحات اتمی‌اش جدا کنیم. من مطمئنم مردم کره شمالی انسان‌های دوست داشتنی هستند و می‌خواهند شاهد برکناری کیم جونگ اون باشند.

اگرچه پامپئو اعلام نکرد که دولت واشنگتن در حال بررسی چنین اقدامی است اما خبرگزاری رسمی کره شمالی تاکید کرد که پامپئو با این اظهارات پایش را از حدش فراتر گذاشته است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی افزود: در حال حاضر کاملا مشخص شده که هدف اصلی دولت ترامپ تغییر رژیم در کره شمالی است.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ به صورت قانونی تصریح می‌کند که اگر رهبر این کشور مورد تهدید قرار گیرد باید به صورت پیشگیرانه کشورها و اشخاصی را که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در آن شرکت دارند با بسیج تمامی انواع حملات از جمله حمله اتمی آنها را نابود کنند.

وی افزود: اگر آمریکا جرات کند کوچک‌ترین نشانه‌ای از تلاش برای برکناری رهبر کشورمان نشان دهد ما با تسلیحات اتمی قدرتمندمان دست به یک حمله بی‌رحمانه به قلب آمریکا خواهیم زد که شدیدترین حمله این دوران محسوب خواهد شد.

این گزارش در حالی منتشر شد که مقامات آمریکایی می‌گویند کره شمالی ظرف یک سال آینده قادر خواهد بود تا به دیگر قاره‌های جهان حمله اتمی انجام دهد.

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...