نسخه چاپی

افزایش 88 درصدی جرایم سایبری در ایلام

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام از افزایش 88 درصدی جرایم سایبری در سال 96 خبر داد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ جمالی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه تعداد کاربران فضای مجازی روز به روز در حال افزایش است متأسفانه در این زمینه هر روز شاهد افزایش جرایم اینترنتی هستیم که این امر نگران کننده است.

وی ادامه داد: آمار افزایش جرائم در فضای سایبری به گونه‌ای است که در 4 ماهه نخست سال 96 نسبت به مدت مشابه در سال 95 شاهد افزایش 88 درصدی جرایم در حوزه استان بوده‌ایم.

این مقام انتظامی ادامه داد: در میان جرایم رایانه‌ای کلاهبرداری رایانه‌ای، مزاحمت‌های اینترنتی، انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و تهدید و اخاذی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.که در این میان با تلاش کارشناسان این پلیس نزدیک به 80 درصد پروندههای تشکیل شده در پلیس فتا کشف شده و متهمین تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ جمالی با هشدار به کاربران درباره استفاده صحیح از فضای مجازی تصریح کرد: خطای انسانی و اعتماد بی‌جا به غریبه‌ها و ارتباط با آنها علت به وجود آمدن اکثرجرایم در حوزه فضای مجازی است.

این مسئول انتظامی گفت: کاربران می‌توانند با مطالعه قانون جرایم رایانه‌ای، بی توجه بودن به افراد بی‌هویت و اعتماد نکردن به آن‌ها و رعایت نکات امنیتی، جرایم و مشکلات این حوزه که موجب ضرر و زیان به افراد می‌شود را به حداقل برسانند.

رئیس پلیس فتا ایلام در ادامه آموزش فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی در بین کاربران به خصوص کودکان و نوجوانان را از مهم‌ترین برنامه‌ها دانست و یادآور شد: نهادینه کردن این موضوع نیاز به برنامه‌ریزی گسترده‌ای در همه زمینه‌ها دارد که در این میان نقش خانواده پر رنگتر از هر نهاد دیگری است.

سرهنگ جمالی در پایان با هشدار به مجرمان اینترنتی از برخورد سریع و قاطع پلیس فتا با آنان خبر داد و خاطرنشان کرد: همشهریان عزیز می توانند در صورت مشاهده جرایم اینترنتی مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش نمایند.

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...