نسخه چاپی

طبیب زاده نوری در گفت و گو با نما :

طرح خروج زنان از كشور بدون مجوز همسر كانون خانواده را سست می كند

عکس خبري -طرح خروج زنان از کشور بدون مجوز همسر کانون خانواده را سست مي کند

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه اسلامی برای زنان جایگاه و ارزش ویژه ای قائل هستند ، از این رو زنان برای رفتن به مكان های ناشناس و دارای احتمال خطر باید اجازه ولی و یا شوهر خود را كسب كند و بداند این قانون به نفع او و برای بالا بردن مقام او و ارجح دانستن شخصیت او است.

زهره طبیب زاده نوری نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما درخصوص طرح خروج زنان از کشور بدون اذن ولی و یا همسر که توسط فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است ، گفت : آنچه که شرع حکم می کند و صراحت دارد اجازه زن با همسر است حتی برای خروج از منزل چه برسد به اینکه بخواهد از کشور خود به کشور دیگری سفر کند .
وی در ادامه با تاکید بر اینکه برای یک جامعه اسلامی زیبنده نیست که نمایندگان خانم در مجلس چنین طرحی را ارائه کنند ، اظهار داشت : اگر طرحی ارائه می شد که شرعی نباشد و کاملا سلیقه ای بود جای بحث برای احزاب و گروه ها مختلف با هر نوع سلیقه ای وجود داشت .
وی افزود : زمانی که شرع اسلام خروج زن از منزل را با مجوز شوهر مطرح می کند صراحتا مصلحتی را در آن در نظر گرفته است و اگر قرار بر این باشد مصلحتی شکسته شود در واقع صلاح خداوند در آن مطلب نادیده گرفته می شود ؛ چرا که خداوند هر حکمی را برای بشریت قرار داده بر اساس مصلحت انسانها بوده است .
وی با اشاره به اینکه در مرکز قانون گذاری تصمیماتی در خصوص تغییر این حکم در نظر گرفته شده است ، اذعان داشت : از دید اجتماعی باید این گونه به موضوع نگاه کنیم که وقتی برای زن و مرد تکالیفی تعیین شده و این دو در برابر هم وظایفی را بر عهده دارند نباید با یک طرح آن هم از سوی زنان قانون گذار پایه های مسئولیت در خانواده ها زیر سوال برود .
وی بیان داشت : آنچه که در در اسلام آمده این است که حفاظت از کیان خانواده بر عهده مرد است و اگر با یک طرح این مسئولیت و قدرت برای دفع خطر از مرد خانواده سلب شود ، نباید انتظار داشته باشیم که آن خانواده به همان حالت خود باقی بماند و امنیت خود را از دست ندهد.
طبیب زاده نوری نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر زن بدون اجازه ولی یا همسر از کشور خارج شود بسیار خارج از عقل به نظرمی رسد گفت : در جامعه اسلامی برای زنان جایگاه و ارزش ویژه ای قائل هستند ، از این رو زنان برای رفتن به مکان های ناشناس و دارای احتمال خطر باید اجازه ولی و یا شوهر خود را کسب کند و بداند این قانون به نفع او و برای بالا بردن مقام او و ارجح دانستن شخصیت او است.
وی در پایان خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه خانواده یکی از ارکان مهم اجتماع محسوب می شود ، تایید چنین طرحی به رکن مهم جامعه آسیب جدی وارد خواهد کرد .

۱۳۹۶/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...