نسخه چاپی

واكنش اتحادیه اروپا به تحریم‌های كنگره آمریكا

به گزارش نما - ایرنا نوشت: ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا که بازوی اجرایی اتحادیه اروپاست، روزچهارشنبه در واکنش به لایحه تحریم های مجلس نمایندگان آمریکا علیه روسیه، کره شمالی و ایران، واشنگتن را با اتخاذ اقدامی نامشخص تهدید کرد

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، وی گفت که اگر این تحریم ها، به عرضه انرژی به اتحادیه اروپا از روسیه خدشه ای وارد کند، در آن صورت آمریکا متحمل واکنشی نامشخص می شود.

یونکرگفت: کمیسیون اروپا امروز به این نتیجه رسید که اگر نگرانی های ما در این زمینه به قدر کافی مورد توجه قرار نگیرد، آماده ایم ظرف چند روز اقدام مناسبی در پیش گیریم.

وی یادآور شد که شعار 'نخست آمریکا' به منزله این نیست که منافع اروپا باید در جایگاه دوم قرار گیرد.

براساس اعلام کمیسیون اروپا، تحریم های مصوب مجلس نمایندگان آمریکا ممکن است شرکت های اروپایی مسوول انتقال سوخت از روسیه به اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.

یونکر گفت: تصمیم آمریکا ممکن است تاثیرات یکجانبه ای بر منافع امنیت انرژی اتحادیه اروپا داشته باشد.

مجلس نمایندگان آمریکا که نسبت به مجازات روسیه به دلیل مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده سخت مشتاق بود، تحریم های جدیدی را علیه مسکو تصویب کرد که به موجب آن، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از لغو مجازات های روسیه بدون درخواست مجوز از کنگره منع می شود.

چنانچه نمایندگان سنا نیز این لایحه را تصویب کنند، لایحه قبل از تعطیلی تابستانی کنگره، برای امضا به نزد ترامپ فرستاده می شود.
انتظار می رود که این لایحه که ایران و کره شمالی را نیز مشمول تحریم ها قرار می دهد، در مجلس سنا نیز تصویب شود.

۱۳۹۶/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...