نسخه چاپی

افزایش جان باختگان سیل درهند به 119 نفر

تعداد جان باختگان بارندگی و سیل در ایالت گجرات هند با پیدا شدن 25 جسد دیگر در روز پنجشنبه به 119 كشته پس از آغاز باران های موسمی در این ایالت افزایش یافته است.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: تعداد جان باختگان بارندگی و سیل در ایالت گجرات هند با پیدا شدن 25 جسد دیگر در روز پنجشنبه به 119 کشته پس از آغاز باران های موسمی در این ایالت افزایش یافته است.

بارندگی شدید و وقوع سیل که از چند روز گذشته در غرب هند آغاز شده علاوه بر آوارگی بیش از 25 هزار نفر،خسارت سنگینی به خطوط ارتباطی،پل ها و شبکه ریلی این ایالت وارد کرده است.

براساس اعلام پلیس گجرات، با پائین آمدن سطح آب رودخانه ها در دو روز گذشته پیکر 25 نفر از جمله 14نفر از اعضای یک خانواده در در دو روستای بخش 'بانانسکانتا' کشف شده است .

'ای دی پارمار' یک مقام پلیس بخش 'باناسکانتا' با بیان اینکه احتمال افزایش تلفات وجود دارد اظهار کرد همچنان 10 روستا از سیلاب تخلیه نشده است.

'هانسا سادرام تاکور'،ساکن روستای 'کانکرج' در بخش باناسکانتا گفت که من در حاشیه رودخانه زندگی می کنم،سیل به سرعت وارد منازل شد و عده زیادی را غرق کرد.

'نیتیل پاتل'معاون سروزیر ایالت گجرات تصریح کرد بالگرد های نیروی هوایی در حال نجات افراد از مناطق سیل زده هستند.

وی اظهار کرد تاکنون یک هزار نفر توسط بالگردها نجات داده شده اند.

'نارندرا مودی' نخست وزیر هند روز گذشته پس از بررسی وضعیت مناطق سیل زده ،پنج میلیارد روپیه برای کمک به سیل زدگان اختصاص داد.

وی اظهار کرد یک گروه برای ارزیابی میزان خسارت وارده ناشی از سیل به مناطق شهری و روستایی ایالت گجرات اعزام می شوند.

به گفته مقامات محلی ،تاکنون بیش از 27 هزار نفر در مناطق مختلف گجرات به دلیل وقوع سیل بی خانمان شده و 46 هزار نفر نیز به مناطق امن منتقل شده اند.

سازمان هواشناسی هند اعلام کرد باران های فصلی تا پایان ماه جاری( جولای) در گجرات ادامه می یابد.

هند در فصل باران های موسمی (مانسون) از ژوئن تا سپتامبر به طور منظم شاهد بارندگی و سیل قرار دارد.

فصل باران های موسمی که از دو ماه گذشته در مناطق مختلف هند آغاز شده ، 80 درصد از بارندگی سالانه این کشور را تامین می کند.

۱۳۹۶/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...