نسخه چاپی

رسیدگی ویژه و فوق العاده به پرونده فوت «بنیتا»

دادستان پاكدشت از رسیدگی فوق العاده به پرونده فوت بنیتا خبر داد و گفت: دادسرا به اتهامات متهمان در رابطه با سرقت، آدم ربایی و قتل عمد رسیدگی می كند.

به گزارش نما به نقل از میزان: دادستان پاكدشت از رسيدگی فوق العاده به پرونده فوت بنيتا خبر داد و گفت: دادسرا به اتهامات متهمان در رابطه با سرقت، آدم ربايی و قتل عمد رسيدگی می كند.

۲۹ تیرماه خبر گم شدن کودک هشت ماه به نام بنیتا و صدای لرزان مادری که از مردم تقاضای کمک می‌کرد در فضای مجازی دست به دست شد. هشت روز از این ماجرا گذشت در حالی که تلاش‌های پدر و مادر و اعضای فامیل و پلیس آگاهی بی نتیجه مانده بود، خبری تلخ مبنی بر فوت کودک هشت ماه در رسانه‌ها پیچید.

کودک هشت ماهه قربانی بی دفاعی بود که در جریان یک سرقت برای همیشه به خواب ابدی رفت.

پس از اعلام موضوع به پلیس، در جریان تحقیقات ماموران پلیس آگاهی تهران متوجه رد پای دو سارق حرفه‌ای لوازم داخل خودرو شدند.

با شناسایی مخفیگاه یکی از این سارقان، او اعتراف کرد که خودرو و بچه در اختیار همدستش است. با دستگیری سارق دوم او در بازجویی‌ها منکر هرگونه سرقت شد تا اینکه پس از روبرو شدن با همدستش لب به اعتراف گشود.

سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد پس از سرقت خودرو از مشیریه به همراه کودک، آن را همان روز در یکی از خیابان‌های پاکدشت آورده و پس از بالا کشیدن شیشه‌ها آن را ر‌ها کرده است.

ماموران بلافاصله به محل ر‌ها کردن خودرو در محله‌ای خلوت رفته و با جسد بنیتای هشت ماهه که به دلیل گرما، تشنگی و گرسنگی دچار جمود نعشی شده بود، روبرو شدند.

قاتل مدعی است وقتی خودرو را ر‌ها کرده هنوز بنیتا زنده بوده است و این در حالی است که دادستان پاکدشت از رسیدگی ویژه و فوق العاده به اين پرونده خبر داد. علیشپور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از رسیدگی ویژه و فوق العاده به پرونده فوت دختر هشت ماهه که در داخل خودرو ر‌ها شده بود خبرداد و گفت: دادسرا به اتهامات این افراد در رابطه با سرقت، آدم ربایی و قتل عمد رسیدگی خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانیم این موضوع را قتل عمدی تلقی کنیم یا خیر؟ اظهارکرد: در این رابطه طبق نظر علمی و قضایی بنده در خصوص موضوعاتی که به این صورت اتفاق می‌افتد از جمله پرونده این کودک ۸ ماهه که در ابتدا مورد ادم ربایی قرارمی گیرد و سپس در یک شهرستان در زیر افتاب تابستان درداخل وسیله نقلیه که به طور یقین حرارت چندین برابر بیرون است، ر‌ها می‌شود در حالی که کودک نیاز به تغذیه داشته است.

دادستان پاکدشت همچنین گفت: در نهایت این عوامل منجر به فوت کودک می‌شود و می‌تواند به عنوان قتل عمدی مطرح باشد، متهمان این پرونده در رابطه با سرقت، آدم ربایی و قتل عمد تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

این مقام قضایی بیان کرد: پس از بررسی لازم، دستور اعزام جسد به پزشکی قانونی صادر شد تا پزشکی قانونی نیز با بررسی معاینات لازم و انجام کالبد شکافی و سم شناسی نظر خود را در خصوص علت تامه فوت اعلام کند.

علیشپور افزود: به منظور اینکه این خودرو از چه زمانی در محل پارک شده است نیاز به بازبینی دوربین‌های محل و تحقیقات محلی از همسایگان داریم، درهمان محلی که خودرو وارد شده است تا بلوار علی ابن ابیطالب (ع) چندین نقطه دوربین است که ورود و خروج ماشین باید بررسی و محرز شود که وسیله نقلیه با فاصله چند مدت درمحل پارک شده است که همین موضوعات در اظهار نظر ن‌هایی موثر خواهد بود.

۱۳۹۶/۵/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...