نسخه چاپی

مردم از گرانی ها به ستوه آمده اند

عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در واكنش به افزایش بی رویه قیمت تخم مرغ در بازار،با تاكید براینكه مردم از گرانی ها به ستوه آمده اند گفت: با توجه به مشكلاتی كه در حوزه تولید تخم مرغ و دیگر محصولات كشاورزی و دامی وجود دارد، اجرای ناقص هدفمندی یارانه ها نیز در این میان مزید بر علت شده و هزینه ها را برای تولیدكنندگان افزایش داد كه دولت باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش نمابه نقل ازخانه ملت،محمد تقی توکلی، افزود: اگر می خواهیم نرخ تخم مرغ در بازار کاهش نسبی داشته و قیمت ها پایین بیاید، دولت باید هزینه های انرژی تولیدکنندگان را از طریق پرداخت یارانه به صورت غیر مستقیم جبران کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرداخت یارانه به بخش تولید و نیز اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها از سوی دولت باعث می شود تا قیمت انواع محصولات کشاورزی و دامی و به خصوص تخم مرغ در بازار متعادل شده و رضایت تولید کننده و مصرف کننده نیز در این میان تأمین شود.

رئیس کمیته آب کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، تأکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی باید از دامداران حمایت کند تا بازار تخم‌مرغ به سرنوشت بازار لبنیات دچار نشود.

وی افزایش شدید قیمت تخم مرغ را ناشی از کمبود تولید و کاهش واردات دانست و اظهارداشت: به طور قطع رشد مصرف موجب افزایش ناگهانی تخم مرغ در روزهای اخیر نشده است.

توکلی با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مشکل‌هایی برای مرغداری‌ها به وجود آمد، افزود: پس از شیوع بیماری آنفلوآنزا در مرغداری‌های تخم‌گذار، بسیاری از مرغداران نتوانستند مانند گذشته به فعالیت خود ادامه دهند و ظاهرا میزان تولید تا حدودی کاهش یافته است.

این نماینده مجلس نهم، افزود: در ماههای اخیر قیمت علوفه به طور متوسط دو برابر شده و یارانه شیر نیز حذف شده است که در نهایت چندی پیش قیمت خرید شیر خام از دامداران حدود ۱۰۰تومان افزایش یافت.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس افزایش قیمت شیر و لبنیات در بازار مصرف را به نفع کارخانه‌های لبنی دانست و گفت: به طور حتم از این افزایش قیمت سودی نصیب دامداران نمی‌شود و در حال حاضر هم کارخانه‌های لبنی هزینه خرید شیر خام را با سه تا چهار ماه تأخیر پرداخت می‌کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان صنعت مرغ‌داری کشور به‌‌علت کاهش قیمت مرغ تعطیل شده است و بسیاری از مرغ‌داران کار خود را تعطیل کرده‌اند، هم‌چنین در زمینه تولید تخم مرغ به‌‌علت گرانی قیمت‌ها مردم به ستوه آمده‌اند، اگر دولت قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کرده است باید بتواند قیمت‌های موجود در بازار را کنترل کند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...