نسخه چاپی

بحرین قطر را به جعل سند متهم كرد

وزیر خارجه بحرین، دولت قطر را به سند سازی و جعل تاریخ برای تصاحب ۳۰ درصد از خاك بحرین متهم كرد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی " DMC" مصر ماهیت مشکلات منامه با قطر را تشریح کرد و به طور نمادین این مشکل را در گذرنامه قطر و یک سری اسناد نهفته دانست.

وی گفت: مشکل در گذرنامه قطری است...گذرنامهِ قطری که به یک تروریست داده شد و او با استفاده از آن وارد خاک عربستان شد. منظور المقرن رهبر شبکه القاعده در عربستان است. او با گذرنامه قطری تقلبی وارد عربستان شد و آنها (قطریها) از این امر آگاه هستند. مقرن علیه ملت عربستان توطئه و قتل مرتکب شد تا اینکه خود کشته شد.

منظور وزیر خارجه بحرین عبدالعزیز بن عیسی المقرن رهبر شبکه القاعده در جزیره العرب - شاخه عربستان است که در درگیری با نیروهای سعودی در ریاض در سال 2004 میلادی کشته شد.

وزیر خارجه بحرین همچنین دولت قطر را به سندسازی و جعل تاریخ برای تصاحب 30 درصد خاک بحرین متهم کرد و گفت: بحرین مرحله سختی را پشت سر گذاشت. از این کشور خواستند که یک سوم اراضی خود را بدهد. 30 درصد و بیشتر. 83 سند تقلبی وجود داشت که تاریخ و اسامی را جعل و داستانهای مختلفی را سرهم کرده بود. به خواست خدا در دادگاه لاهه (این خواسته ها) به جایی نرسید و شکست خورد.

وی گفت: چهار کشور تحریم کننده قطر در آغاز به برادران برای اصلاح امور فرصت دادند اما این امر صورت نگرفت لذا گام های واقعی علیه سیاسی قطر برداشتیم و نه ملت قطر.

وزیر خارجه بحرین به بخش دیگری از مشکل کنونی با قطر پرداخت و گفت: مشکل کنونی ما در پایبندی قطر (به تعهداتش) و امضای آن (زیر برگه تعهداتش) است. این مسئله ای سیاسی و رسمی با کسی است که زمام امور این کشور را به دست دارد.

کشورهای بحرین، امارات، عربستان و مصر از چندی پیش روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و علت آن را حمایت قطر از تروریسم دانسته اند.

این کشورها همچنین مرزهای زمینی و هوایی و دریایی خود را به روی قطر بسته اند و دوحه را تحت محاصره قرار داده اند.

کشورهای تحریم کننده شروطی را برای از سرگیری روابط اعلام کرده اند که دوحه آنها را غیرقابل اجرا دانسته و رد کرده است.

۱۳۹۶/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...