نسخه چاپی

ترامپ نمی‌تواند به وتوی تحریم‌ها فكر كند

رئیس كمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریكا روز جمعه گفت نمی‌تواند تصور كند كه كسی، به طور جدی به وتوی مصوبه كنگره برای تحریم ایران، روسیه و كره شمالی فكر كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا روز جمعه گفت که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به وتوی مصوبه کنگره برای تحریم ایران، روسیه و کره شمالی فکر نمی‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، «کورکر» در واکنش به اظهارات روز گذشته «آنتونی اسکراماچی»، مدیر ارتباطات کاخ سفید مبنی بر اینکه ترامپ احتمال دارد تحریم‌های روسیه را وتو کند گفت: «نمی‌توانم تصور کنم که کسی به طور جدی به وتوی این طرح فکر می‌کند.»

وی اضافه کرد: «این برای هیچ رئیس‌جمهوری خوب نیست و اکثر حاکمان دوست ندارند در مواردی چیزی را وتو کنند که (رأیشان) باطل می‌شود؛ این افول قدرت آنها را به نمایش خواهد گذاشت. من فکر نمی‌کنم که این روش مناسبی برای شروع کار در کسوت رئیس‌جمهور باشد.»

اظهارات این نماینده ارشد کنگره آمریکا ساعاتی پس از آن مطرح شد که مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه (پنجم مردادماه) با 98 رأی موافق و 2 رأی مخالف طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد.

قبل از مجلس سنا، دیگر شاخه قانونگذاری آمریکا یعنی مجلس نمایندگان، روز سه شنبه با 419 رای موافق در مقابل سه رای مخالف این طرح تحریمی را تصویب کرده بود.

این طرح، هم‌اکنون برای تبدیل شدن به قانون بایستی به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد. ترامپ مطابق اختیارات قانونی می‌تواند این طرح را وتو کند، اما اعضای کنگره آمریکا با موافقت دو سوم اعضا می‌توانند وتوی رئیس‌جمهور را باطل کنند.

۱۳۹۶/۵/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...