نسخه چاپی

كره‌جنوبی و آمریكا مانور نظامی برگزار می‌كنند

به گزارش نما - ایسنا نوشت: یکی از مقام‌های دفاعی آمریکا اعلام کرد، پس از آزمایش موشکی جدید کره شمالی، آمریکا و کره جنوبی رزمایش مشترکی با استفاده از مهمات جنگی و موشک‌های سطح به سطح انجام می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام مسئول آمریکایی گفت: این رزمایش در واکنش به آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی انجام می‌شود.

مقام‌های ارشد دفاعی و نظامی آمریکا و کره جنوبی پس از این آزمایش موشکی از سوی پیونگ یانگ به بررسی گزینه‌های نظامی پرداختند.

در همین راستا "جوزف دانفورد"، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با همراهی آدمیرال هری هریس، فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوسیه با ژنرال "لی سون جین"، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی گفت‌وگو کردند.

سخنگوی دانفورد گفت، این سه نفر درباره گزینه‌های نظامی در واکنش به آزمایش موشک بالستیک کره شمالی به گفت‌وگو پرداختند.

پنتاگون پیشتر گفته بود که این موشک پیش از فرود در یک منطقه اقتصادی ژاپن در اقیانوس آرام 1000 کیلومتر در آسمان خط سیر داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفت، ما انتظار چنین پرتابی را داشتیم و این پرتاب از پایگاه تسلیحات سازی "موپیونگ" در شمال کره شمالی صورت گرفت.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز گفت: این پرتاب موشکی که در شب صورت گرفت، نشان می‌دهد که کره شمالی یک تهدید جدی برای ژاپن است. مادام که کره شمالی به این کارهایش ادامه دهد، جامعه بین الملل باید به اقدامات خود علیه این کشور ادامه دهد.

یوشیهیده سوگا، دبیرکابینه ژاپن نیز گفت که این اقدام از سوی پیونگ یانگ نقض کامل قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است و ژاپن به طور حتم نمی تواند چنین اقدامات تحریک آمیزی را از سوی کره شمالی تحمل کند.

۱۳۹۶/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...