نسخه چاپی

دارابی از خانواده شهید رسانه ملی تجلیل كرد

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیمابه پاس جانفشانی‌های شهید خدا عفو عبدیان لوح سپاس و هدایایی به خانواده این شهید رسانه ملی اعطا كرد.

به گزارش نما علی دارابی طی سخنانی با اشاره به دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اظهار کرد: این دهه فرصتی است برای بازخوانی فرهنگ رضوی و بررسی تاثیراتی که حضور این دو بزرگوار در ایران داشته است.

وی در ادامه ضمن تشکر از میزبانی مرکز یاسوج از نشست معاونان صدای مراکز سراسر کشور افزود: با وجود ظهور رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری، رادیو همچنان رسانه‌ای تاثیرگذار و همراه مردم در مواقع مختلف است و ظرفیت‌های گوناگونی در ارتباط با این رسانه وجود دارد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با بیان اینکه رادیو رسانه‌ای است که از نظر قیمت، اندازه، تنوع برنامه‌ها و دسترسی در همه زمان‌ها و مکان‌ها، شرایط آسانی را برای مخاطبان خود فراهم کرده است گفت: با این حال نمی‌توان از رقابت نفس‌گیر و دشوار رادیو با رسانه‌های جدید به ویژه فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی غافل بود. وی ادامه داد: از این منظر رادیو باید دارای برنامه‌هایی پویا، تاثیرگذار و همراه با جذابیت برای مخاطبان امروزی باشد.

دارابی با اشاره به بایسته‌های برنامه‌سازی رادیویی در دوران کنونی عنوان کرد: شبکه‌محوری، مدیریت کنداکتور، تکاملی بودن، مخاطب‌محوری، تنوع ساختاری، عشق و علاقه به کار و توجه به فضای مجازی از جمله این موارد هستند. معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه هر یک از این موارد دارای جزئیات و بخش‌های متنوعی هستند گفت: به عنوان مثال مدیران مراکز باید شخصا مدیریت کنداکتور را بر عهده بگیرند و به ساعات طلایی و پیک از نظر حضور مخاطبان پای برنامه‌های رادیویی توجه کنند همچنین به این نکته اهتمام داشته باشند که دوران یک سویه بودن رسانه‌ها گذشته است.

وی مخاطب‌محوری را مورد توجه قرار داد و افزود: توجه به سن، جنسیت، تحصیلات و مواردی از این دست در مورد مخاطبان، تاثیر مهمی در برنامه‌سازی دارد در واقع باید ساختار برنامه‌ها را متناسب با نیاز مخاطبان طراحی و اجرا کرد. دارابی با تأکید بر تنوع در ساختار برنامه‌های رادیویی خاطرنشان کرد: همه سنین و اقشار در هر دو گروه زنان و مردان باید به عنوان مخاطب هدف، جایگاه خود را در برنامه‌های گوناگون رادیویی داشته باشند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی ادامه داد: در حال حاضر با مشکلاتی در فُرم برنامه‌های رادیویی روبرو هستیم که این مسئله هم باید از سوی مدیران مراکز به دقت مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای عملی برای رفع آنها ارائه شود. وی عشق و علاقه به کار را مهمترین سرمایه برنامه‌سازان رادیویی دانست و تصریح کرد: انگیزه بالا در تولید برنامه‌های مختلف رادیویی، مهمترین عامل محرکی است که نشدنی‌ها را به شدنی‌ها تبدیل می‌کند. دارابی به اهمیت فضاهای مجازی در دوران کنونی پرداخت و گفت: هر برنامه رادیویی از همان ابتدا باید تولیداتی ویژه فضاهای مجازی داشته باشد و به انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیز بیندیشد.

معاون امور استان‌های صدا و سیما اضافه کرد: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 97 هستیم به همین دلیل برنامه‌سازان رادیویی از هم اکنون باید برای تولید برنامه‌های متنوع ویژه این رویداد مهم تاریخی و ملی تدارک لازم را ببینند. وی با تأکید بر رقابت سالم و سازنده میان رادیوهای استانی و لزوم تقدیر از برترین برنامه‌سازان و مدیران عنوان کرد: البته تصمیم‌های مقتضی در مورد رادیوهایی که رتبه پایینی در این رقابت کسب می‌کنند هم گرفته خواهد شد.

دارابی با اشاره به اهمیت استفاده مناسب از شعر و موسیقی در رادیوهای استانی عنوان کرد: توجه به خرده فرهنگ‌های بومی و آیین‌ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی اصلی ثابت در برنامه‌سازی رادیویی محسوب می‌شود همچنین تمسک به رشد عقلانیت و خردگرایی مخاطبان در کنار گسترش فرهنگ انقلابی و جهادی و بسط روحیه کار و تلاش جمعی از دیگر اولویت‌های برنامه‌سازی در رادیو خواهد بود. در این نشست مدیرکل صدای استان‌ها نیز طی سخنانی اظهار کرد: 40 شبکه رادیویی محلی و استانی در استان‌ها فعالیت دارند که با تولید 300 هزار ساعت برنامه نقش مهمی در چرخش اطلاع و آگاهی بخشی به مردم سراسر کشور ایفا می‌کنند.

وحید کمالی افزود: سند تحول رادیو در حوزه خانواده و همچنین چشم انداز 5 ساله شبکه‌های رادیویی در این نشست تدوین خواهد شد. وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌ها بیشتر از 85 درصد مردم از برنامه‌های رادیو در سراسر کشور رضایت دارند. مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان هم در این همایش با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین نیازمندی‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: رادیو تلاش گسترده و اثرگذاری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌ها و انعکاس مطالبات مردم و خدمات دولتمردان داشته است. افشارنیا افزود: رادیوی شبکه دنا و حوزه فنی صدا و سیمای مرکز استان از واحدهای فعال در بین دیگر مراکز استان‌ها به شمار می‌روند.

همچنین علی دارابی در این دیدار به نقش بی بدیل شهیدان در دفاع از انقلاب، وطن و تلاش شهیدان رسانه در حفظ و توسعه ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و آرمان امام و شهدا اشاره کرد و گفت: ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت پاسداشت مقام شهدا و تکریم خانواده معظم شهیدان در رأس برنامه‌های صداوسیما است و رسانه ملی خدمت به شهیدان و بازماندگان عزیزشان را افتخاری بزرگ می‌داند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیمابه پاس جانفشانی‌های شهید خدا عفو عبدیان لوح سپاس و هدایایی به خانواده این شهید رسانه ملی اعطا کرد.

شهید عبدیان 19 آذر 84 در حین انجام ماموریت در حادثه سقوط هواپیمایی c130 به همراه چند تن از دیگر همکارانش به درجه رفیع شهادت نائل شد.

۱۳۹۶/۵/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...