نسخه چاپی

چون سالم هستم پیشنهاد قلعه نویی را قبول نكردم

عکس خبري -چون سالم هستم پيشنهاد قلعه نويي را قبول نکردم

مدیرعامل باشگاه تراكتورسازی گفت: «سال قبل قلعه‌نویی به من گفت هر جا می‌رود كمیته رسانه‌ای تشكیل می‌دهد تا اگر رقبا علیه او وارد عمل شدند، این كمیته علیه آنها مطلب بنویسد.»

به گزارش نما،فارس نوشت: محمد حسین جعفری درباره حاشیه‌های اخیر با امیر قلعه‌نویی صحبت‌های زیر را مطرح کرد.


* صحبت‌های مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی علیه کادر فنی فصل گذشته خود را تائید می‌کنید؟
- اگر امیر قلعه‌نویی صحبت‌های ستار همدانی را تائید می‌کند من هم صحبت‌های مدیر رسانه‌ای‌مان را تائید می‌کنم.


* اگر شما از مشکلات امیر قلعه‌نویی و دستیارانش خبر داشتید چرا یک فصل با او همکاری کردید؟
- شما بهتر می‌دانید که یک مدیر باید منافع تیم و شرایط اجتماعی را در اولویت‌ قرار دهد. مدیران سعی می‌کنند آرامش را حفظ کنند و سر هر چیزی موضع گیری نمی‌کنند.


* شما اگر خودتان را جای سایرین بگذارید، طرف تراکتورسازی را می‌گیرید یا امیر قلعه‌نویی؟
- باید بی‌طرف بود. افکار عمومی باید بین ما قضاوت کند. می‌گویم حرف من درست است و آنها هم همین صحبت را می‌کنند. البته من و امیر قلعه نویی روز گذشته در رادیو ورزش روی خط بودیم و همانجا معلوم شد ماجرا چیست.


* ماجرا چیست؟
- من 10 بار گفته‌ام و باز هم می‌گویم هیچ قفلی نشکسته است. آقای قلعه نویی کلید آپارتمان خود را به یکی از دوستانش داده و به او گفته بود تا زمانی که 50 میلیون را نگرفته‌، کلید را به باشگاه ندهد اما صاحبخانه با باشگاه قرارداد بسته بود و چک به نام همان صاحبخانه بود. در نتیجه ما با حکم قضایی و با دو مامور از صاحبخانه خواستیم در خانه را باز کند. وسایلی که متعلق به باشگاه بود، خارج کردیم. در قراردادمان با امیر قلعه نویی چنین چیزی را نیاورده بودیم که پول رهن این خانه متعلق به اوست.


* قضیه بردن وسایل منزل اکبرپور چیست؟
- این حرف‌ها سیاه نمایی است و از نظر من این قضایا تمام شده است.


* مدیر رسانه‌ای تراکتورسازی در بخشی از سخنانش گفته سال قبل با بازیکنانی قرارداد بسته شده که حتی در فهرست 18 نفره هم قرار نمی‌گرفتند. سؤال اینجاست که چرا باشگاه تراکتورسازی حاضر به امضای قرارداد با این بازیکنان شد؟
- مگر در فوتبال ما مربی‌ سالاری نیست؟ مگر باشگاه‌ها می‌توانند مقابل سرمربیان بایستند؟ مگر همین الان ژوزه نمی‌گوید کریمی را بازی نمی‌دهد؟ فصل قبل قلعه نویی گفتم آرفی را نمی‌خواهم چون در پرسپولیس عملکرد خوبی نداشته اما آقای قلعه نویی گفت من او را می‌خواهم چون قصد دارم او را آقای گل کنم. این بازیکن را جذب کردیم در حالی که فقط 100 دقیقه برای ما بازی کرد و 350 میلیون تومان بابت فسخ قراردادش ضرر کردیم. اگر من آن روز آرفی را جذب نمی‌کردم و در همان بازی اول شکست می‌خوردیم امیر قلعه نویی توپ را در زمین باشگاه می‌انداخت که بازیکنانش را جذب نکرده‌ایم. بستن تیم به عهده سرمربی است و من هم به عنوان مدیر عامل باشگاه وظیفه دارم خواسته‌های سرمربی را پیاده کنم.


* مگر باشگاه شما کمیته فنی ندارد که در چنین مواقعی ورود کند؟
- سال گذشته کمیته فنی نداشتیم و قبول کنید اگر هم داشتیم، در فوتبال ما چنین کمیته‌هایی جواب نمی‌دهد.


* مسئله شائبه انگیز دیگر این است که باشگاه مدعی است امیر قلعه نویی فصل گذشته در بازی مقابل استقلال به بازیکنان تراکتور توصیه کرده مراقب ساق بازیکنان استقلال باشند. اگر چنین چیزی بوده چرا با امیر قلعه‌نویی برخورد نکردید؟
- این صحبتی بود که قلعه نویی و همدانی خودشان مطرح کردند. اتفاقا من با او صحبت کردم و گفتم چنین حرفی مشکل ایجاد می‌کند.


* فکر نمی‌کنید برای شما بد باشد که بگویید در صورت حضور قلعه نویی در تبریز تضمینی برای سلامتش نیست؟
- من اصلا چنین حرفی نزدم. فقط گفتم به دلیل ناراحتی مردم از امیر قلعه نویی انتظار نداشته باشید در تبریز مورد احترام قرار گیرد.


* همین صحبت برای تحریک هواداران کافی نیست؟
- این تحریک نیست، مردم واقعا از صحبت‌هایی که پس از پایان فصل شد، ناراحت هستند و آقایان اکنون حاشیه سازی می‌کنند. این صحبت‌ها هدایت شده است.


* فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ای که داشتید، دیگر سراغ مربیانی به شیوه امیر قلعه نویی نروید؟
- من مربی را می‌آورم که کار خودش را انجام دهد نه مربی که بخواهد مدیریت کند و تلاش‌های باشگاه را به نام خود بزند. ما از این مربیانی که فقط کار خود را می‌کنند در فوتبال‌مان زیاد داریم.


* انتقادی که به شما وارد شده، این است که باشگاه را به صورت فامیلی و با کمک پسرانتان اداره می‌کنید؟
- اینها را آقایان می‌گویند. این باشگاه صاحب سهام و هیئت مدیره است. مگر فامیل‌های من نباید کار کنند؟ اینکه می‌نویسند پسر جعفری در کارها دخالت می‌کند و یا ستار همدانی گفته که پسر من مانع قهرمانی تراکتورسازی شد، برایم جای سؤال دارد. یعنی پسر من چقدر قدرت دارد که توانسته در کار قلعه نویی دخالت کند؟ پس جای پسر من باید در تیم ملی باشد! این صحبت‌ها فضا سازی است و آنها باید بدانند با چنین جوسازی نمی‌توانند امتیاز بگیرند. یکی از پسرهای من استاد دانشگاه است. دیگری نخبه کامپیوتر است و یکی دیگر از پسرانم فوق لیسانس دارد. آیا بد است که در کنار کارهای خودشان به باشگاه تراکتورسازی کمک می‌کنند؟ آنها در کنار تدریس به دنبال راه انداخته کارهای باشگاه هستند و امروز با افتخار می‌گویم که یکی از بهترین سیستم‌های بلیت فروشی در ایران را بعد از 4 سال، تراکتورسازی در اختیار دارد. آنهایی که می‌نویسند پسران من حقوق میلیونی می‌گیرند، قطعا خودشان پول گرفته‌اند. سال قبل امیر قلعه نویی به من پیشنهاد داد و گفت هر جا می‌رود کمیته رسانه‌ای تشکیل می‌دهد تا در طول فصل اگر کسی از رقبا علیه او وارد عمل شد، این کمیته علیه آنها مطلب بنویسد اما من حاضر نشدم چنین کمیته‌ای تشکیل دهم چون سالم کار می‌کنم و تا ساعتی که در باشگاه تراکتور باشم همین رویه را ادامه می‌دهم. کسی که در کشور ما سالم کار می‌کند، می‌خواهند زمین بزنند. چون دلال‌ها و مفت خورها را از باشگاه بیرون کرده‌ام و به دنبال سنگ اندازی هستند.


* از عملکرد اولیویرا راضی هستید؟
- از لحاظ کارهای تمرینی از او راضی هستم اما برنامه‌هایی در مسابقه دارد که منجر به نتیجه نمی‌شود و از این بابت از او راضی نیستم. ما در حال صحبت با او هستیم تا با فضای فوتبال ایران آشنا شود.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...