نسخه چاپی

سعیدی در گفتگو با نما:

آمریكا به روح و جسم برجام لطمه زده است / طرح مقابله ای مجلس باید دشمن را مایوس كند

عکس خبري -آمريکا به روح و جسم برجام لطمه زده است / طرح مقابله اي مجلس بايد دشمن را مايوس کند

نماینده مردم تبریز گفت: طرح مجلس در مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریكا باید از شدت و حدت لازم برخوردار باشد تا بتوانیم به طور محكم و قوی در برابر آنها مقاومت كنیم.

بامداد چهارشنبه چهارم مرداد ۱۳۹۶ مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای موافق و تنها ۳ رای مخالف طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره شمالی را تصویب کرد. این طرح نسخه اصلاح شده طرحى است که پنجشنبه ۲۷ خرداد ۹۶ در سنای آمریکا به بهانه آنچه که مقابله با اقدامات بی ثابت کننده ایران نامیده می‌شد با ۹۸ رای به تصویب رسیده بود.
طرح یادشده که به سبب گستردگی دایره شمول، «تحریم‌های مادر» نام گرفت، به جهت برخورداری از بار مالی حتما باید مورد تایید مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار می‌گرفت؛ سرانجام مجلس نمایندگان با هدف افزودن بندهاى مربوط به تحریم کره شمالى، طرح تازه‌اى را در این رابطه تصویب کرد که البته این طرح باید در سنا نیز به تصویب برسد و پس از آن با امضای رئیس جمهور آمریکا به قانون تبدیل شود.
با توجه به اجماعی که پیرامون این طرح در میان قانونگذاران آمریکایی در مجلسین این کشور از هر دو جناح جمهوریخواه و دموکرات وجود دارد، به احتمال بسیار زیاد حتی با وجود عدم امضای ترامپ، به قانون تبدیل خواهد شد.
محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس در گفتگو با نما با اشاره به تصویب تحریم های مادر در سنای آمریکا اظهار داشت: اقدامات ایالات متحده در خصومت و دشمنی علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی پایانی ندارد اینها با اصل نظام مشکل دارند و بارها در اظهاراتشان گفته اند که باید ریشه ملت ایران را خشکاند.
وی با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ایران تصریح کرد: با گذشت 38 سال از انقلاب اسلامی اینها هنوز نتوانسته اند درک صحیحی از انقلاب ایران و مسائل منطقه ای داشته باشند و هر از چندگاهی تلاش دارند با ابزارهایی که در دست دارند ملت ایران را تحت فشار قرار دهند که یکی از این ابزارها فشار اقتصادی بر ملت ایران است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اهرم های فشار آمریکا هیچ خللی در اراده ملت ایران ایجاد نکرده است، ادامه داد: ملت غیور ایران با این فشارها از مواضع خود کوتاه نخواهد آمد و به سمت آرمان های خود حرکت خواهد کرد.
عضو فراکسیون ولایت مجلس با تاکید بر ضرورت فعال بودن دستگاه دیپلماسی در مقابله با آمریکا اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید همگام با ملت و بر مبنای رهنمودهای رهبری به طور آفندی عمل کنند.
نماینده مردم تبریز در مجلس به تصویب کلیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه از سوی کمیسیون امنیت ملی اشاره کرد و گفت: طرح مجلس باید در مقابله به مثل با اقدامات خصمانه آمریکا باید از شدت و حدت لازم برخوردار باشد تا بتوانیم به طور محکم و قوی در برابر آنها مقاومت کنیم.
سعیدی با بیان اینکه نمایندگان مجلس پیشنهادات خود درباره طرح مقابله با آمریکا را به کمیسیون امنیت ملی ارائه خواهند کرد، افزود: مجلس باید با مطالعه و بررسی پیشنهادات وکلای ملت باید تدابیری اتخاذ کند که بتواند دشمن را مایوس کند.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و واکنش های مقامات آمریکایی در این باره گفت: اینها می خواهند به روح و جسم برجام لطمه وارد کنند و عهدشکنی و زیر سوال بردن اجرای برجام از طرف آنها کاملا محرز است.
نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه ترامپ در زمان تبلیغات ریاست جمهوری هم اعلام کرده بود که هیچ اعتقادی به برجام ندارد، اظهار داشت: آمریکا به هر بهانه ای متوسل می شود تا بتواند بی تعهدی و بی مسئولیتی خود را در قبال برجام مشروعیت ببخشد.
وی ادامه داد: در این مقطع وظیفه هیئت نظارت بر برجام این است که گزارش کاملی از مصادیق نقض برجام و عهدشکنی های طرف مقابل به مسئولان ذیربط، مجلس و افکار عمومی ارائه دهد تا تدابیر مناسب و لازم در این زمینه اتخاذ شود.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...