نسخه چاپی

فلاحت پیشه در گفت و گو با نما:

در پاسخ به تحریم های جدید امریكا مقابله به مثل می كنیم /امریكا بدنبال انزوای ایران در عرصه تكنولوژی و فناوری هیا پیشرفته است

عکس خبري - در پاسخ به تحريم هاي جديد امريکا مقابله به مثل مي کنيم /امريکا بدنبال انزواي ايران در عرصه تکنولوژي و فناوري هيا پيشرفته است

عضو كمیسیون امنیت ملی مجلس گفت:تجمیع تحریم های ضد ایرانی به بهانه اتهامات تروریستی، نقض حقوق بشر، سیاست های موشكی و مقابله با صلح خاورمیانه به ایران تحمیل شده است.

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما با اشاره به تصویب طرح تشدید تحریم ها علیه ایران در سنای آمریکا اظهار داشت: در مفاد توافق هسته ای (برجام) آمده است که نباید تحریم تازه ای علیه ایران شکل بگیرد و هر گونه اقدامی که مانع از اجرایی شدن برجام شود، ممنوع است لذا مصوبات تصویب شده در مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نقض صریح برجام است.
وی با اشاره به اینکه آمریکا تمام تحریم های قبلی را علیه ایران تجمیع کرده است، ادامه داد: مصوبه جدید سنای آمریکا که برای تبدیل شدن به قانون باید به امضای ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز برسد، تجمیع تحریم های قبلی ایران است که به بهانه اتهامات تروریستی، نقض حقوق بشر، سیاست های موشکی و مقابله با صلح خاورمیانه به ایران تحمیل شده است.
نماینده مردم اسلام آباد در مجلس با اشاره به اینکه تحریم های جدید «مادر تحریم ها» نام دارد، افزود: این تحریم ها را مادر تحریم ها قلمداد کردند چرا که آمریکا با این اقدام همه تحریم های علیه ایران را که قبلا تحت عنوان مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران بود یک کاسه کرده و به دنبال تصویب قانون قطور در این زمینه است، همچنین مادر بودن این تحریم ها را می توان به اضافه شدن روسیه و کره شمالی نیز مرتبط دانست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ و تحریم 6 نهاد مرتبط در این حوزه، تصریح کرد: این موشک غیرنظامی بودهو در راستای کارهای مخابرات مورد استفاده قرار می گیرد اما آمریکا به دنبال این است که ایران را از عرصه تکنولوژی و فناوری دور نگه دارد که ما وارد میدان آمریکا نخواهیم شد و فعالیت ها و پیشرفت های خود را ادامه خواهیم داد.
وی با اشاره به تصویب فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در مجلس اظهار داشت: تلاش جمهوری اسلامی ایران و مجلس تحدید اختلاف بین ایران و آمریکا است و با این طرح بنا دارد با اقدامات این کشور مقابله به مثل کرده و نقش آن را در حمایت از ترویست ها افشا سازد.
نماینده مردم اسلام آباد در مجلس تاکید کرد: ایران بر تقویت بنیه موشکی خود تاکید دارد و در این طرح هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است، همچنین هزار میلیارد تومان دیگر برای تقویت نیروی سپاه قدس در نظر گرفته شده است که فراتر از مرزها از امنیت ملی کشور دفاع و با گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا مقابله می کنند.
فلاحت پیشه با اشاره به اینکه این طرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی خواهد شد، ادامه داد: برخی نمایندگان خواستار تقویت محتوای طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا هستند و معتقدند که این طرح باید قدرتمندتر باشد که این افراد می توانند پیشنهادات خود را در روند بررسی طرح را به کمیسیون ارسال کنند.
گفتنی است، نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده صبح (شنبه 7 مرداد) کمیسیون متبوعش با حضور عباس عراقچی و حسن قشقاوی معاونان وزیر امور خارجه گفت:در این جلسه کلیات طرح یک‌ فوریتی مقابله با تحریم‌های آمریکا در نشست فوق‌العاده امروز کمیسیون به اتفاق آراء به تصویب رسید، عراقچی در این جلسه در پاسخ به این سؤال که آیا مصوبه کنگره آمریکا نقض برجام است یا نه؟ گفت که این تحریم‌ها هسته‌ای نیست و مربوط به برجام هم نمی‌شود، اما نقض آشکار برجام است.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...