نسخه چاپی

بیماری‌های شایع در حج كنترل می‌شود/ كنترل یك هفته‌ای حجاج در صورت شیوع بیماری در بین آنها

به گزارش نما - میزان نوشت: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: هر ساله به دلیلی ازدحام زائران کشورهای مختلف در مراسم حج، بیماری‌های واگیرداری مانند ویروس کرونا در بین حجاج شایع می شود. سلامت زائران در بدو ورود به کشور کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری می‌شود.

علی مرعشی گفت: با حضور بسیاری از کشورها در مراسم حج، امکان بروز بیماری های واگیردار وجود دارد بنابراین علاوه بر آمادگی تیم پزشکی در درمان حجاج، تمامی اقدامات لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری ها در بدو ورود حجاج به کشور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بیماری های تنفسی مانند سرماخوردگی، ذات الریه و کرونا از جمله بیماری های شایع در ایام حج است. براین اساس تیم کارشناسان و متخصصان عفونی وزارت بهداشت آماده خدمات رسانی در فرودگاه های کشور هستند. براین اساس به محض ورود حجاج به فرودگاه های کشور تمامی افراد مشکوک به بیماری تحت معاینه و آزمایش قرار گرفته و به شکل رندومی از بین زائران وارد شده، تست سلامت گرفته می شود تا در صورت بروز بیماری از شیوع آن جلوگیری شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر بیان کرد: وزارت بهداشت با کنترل افراد، زائران مشکوک به بیماری را تحت آزمایش و درمان قرار داده و برای پیشگیر ی از شیوع بیماری در کشور، تا یک هفته پس از بازگشت آنها را کنترل می کنند.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...