نسخه چاپی

اختصاصی نما:

پیاده سازی الگوی رقابتی كسب و كار برای ایجاد اشتغال / دولت به موانع داخلی توجهی ندارد

عکس خبري -پياده سازي الگوي رقابتي کسب و کار براي ايجاد اشتغال / دولت به موانع داخلي توجهي ندارد

امروزه بیكاری اصلی ترین معضل جامعه و ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی است . به عقیده كارشناسان و بر اساس برنامه ششم توسعه باید سالانه 980 هزار شغل ایجاد شود تا نرخ بیكاری سالانه 8/0 درصد كاهش یابد.

روزنامه دنیای اقتصاد با تیتری مبنی بر آینده اقتصاد ایران به این موضوع می پردازد و می نویسد: راه حل معضل بیکاری ایجاد رونق اقتصادی از طریق بهبود بخشیدن به فضای کسب و کار است . اما متاسفانه به رغم تلاش های صورت گرفته تا کنون کارساز نبوده است .
در گزارشی از خبرگزاری مهر آمده که قطار اقتصاد ایران بر چه ریلی حرکت خواهد کرد ، به دستور کار دولت دوازدهم اشاره می کند و می نویسد: از نظر اقتصادی نیز بخشی از جامعه از عدم بهبود فضای کسب و کار رنج می برند و بنابراین دولت باید فضای اقتصادی بهتری را ایجاد کند ؛ ضمن اینکه سیاست های پولی و بانکی نیز باید اصلاح شده و بانک ها از وضعیت کنونی نجات یابند.
یک کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه با یکی از روزنامه های کثیر الانتشار کشور می گوید : دولت دوازدهم باید با تکیه بر این رای اعتماد تعامل سازنده ، مثبت و موثری را با سرمایه گذاران داخلی و خارجی به عمل آورده تا با تکیه بر به کار گیری این سرمایه های اقتصادی و فنی شرایط رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال را هرچه سریع تر فراهم کند .
روزنامه همشهری هم تسهیل فضای کسب و کار و رفع مجوزهای زائد را برای ایجاد اشتغال توصیه می کند . مدیر مسئول روزنامه همشهری در جایی از این مطلب گفته : تحریم داخلی که ما در داخل برای مجوز های کسب وکار داریم بیشترین آسیب را به فارغ التحصیلان بیکار می زند ، یعنی عملا افرادی که مهارت را دارند ، دانش یاد گرفتند و می توانند از دانش خود استفاده کنند اما موانعی پیش روی آنها وجود دارد و این موانعی است که دولت به وجود آورده است .
دولت ها به خاطر حجم متورم دموکراسی اداری نتوانستند این فرآیند اخذ مجوز را تسهیل کنند و تصور ما این است که هنوز برای دولت این مساله دغدغه نشده است و اگر دغدغه شود حتما این حساب کشی و پیگیری موضوعات از دستگاههای مختلف و حذف این مقررات حتما اولویت قرار می گیرد .دولت در شش ماهه نخست سال باید اولویت را به رفع تحریم داخلی کسب و کار اختصاص می داد و اجازه می داد الگوی رقابتی کسب و کار در جامعه شکل بگیرد تا بسیاری از جوانان آماده به کار در این فضای رقابتی قرار گیرند و کم کم فضای کسب و کار رونق خواهد گرفت .
حالا باید دید با فرصت اندکی که از شش ماهه نخست سال باقی مانده است و عملکرد ضعیف دولت در این زمان و با نزدیک شدن به شروع کار دولت دوازدهم ، قرار است چگونه مشکل اشتغال حل شود ؟

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...