نسخه چاپی

شكایت قطر به سازمان ملل درباره حج

كمیته ملی حقوق بشر قطر در نامه‌ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی‌های دینی و عقیدتی، از عربستان سعودی به دلیل سیاسی كردن فریضه حج شكایت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، کمیته ملی حقوق بشر قطر در نامه خود به گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور آزادی‌های دینی و عقیدتی بشدت از سیاسی کردن شعائر دینی و استفاده از آن برای تحقق دستآوردهای سیاسی انتقاد کرد و آن را نقض آشکار تمامی معاهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست که بر آزادی شعائر دینی تأکید دارد.

به نقل از شبکه الجزیره، در نامه کمیته ملی حقوق بشر قطر آمده است که مقامات سعودی از زمان آغاز محاصره قطر در 5 ژوئن گذشته، اقداماتی را برای ممانعت از سفر شهروندان قطری جهت به جا آوردن مراسم حج تمتع و عمره اتخاذ کرده‌اند.

در نامه این کمیته همچنین به اقدام مقامات سعودی برای وادار کردن اتباع قطری در ماه مبارک رمضان به کشورشان و ممانعت از انجام مراسم حج عمره و نیز مجبور کردن اتباع قطری برای ترک هتل محل اقامت خود اشاره کرده است.

کمیته ملی حقوق بشر قطر همچنین تصمیم دارد شکوائیه‌ای به سازمان یونسکو ارائه و اقداماتی در رابطه با بین‌المللی کردن موضوع ممانعت شهروندان قطری از ادای مناسک حج انجام دهد.

۱۳۹۶/۵/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...