نسخه چاپی

22 نفر سرحلقه آشفتگی های اخیر در بازار ارز هستند

رئیس جمهور تصریح كرد: براساس گزارش یكی از نهادهای امنیتی 22 نفر سرحلقه آشفتگی های اخیر در بازار ارز هستند و با توجه به اینكه این افراد مشخص هستند نهادهای امنیتی باید ورود پیدا كنند.

به گزارش نمابه نقل از مهر، محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در ادامه نشست خبری با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه منابع امنیتی عنوان کردند عده زیادی در التهابات بازار ارز دخیل هستند و انتظار دولت از منابع امنیتی برای کنترل بازار چیست؟، گفت: ما انتظار داریم این نهادها اولا با تصمیمات همراهی کنند و همچنین به مسئولان در کنترل اوضاع کمک کنند.

وی افزود: براساس گزارش یکی از نهادهای امنیتی 22 نفر سرحلقه آشفتگی های اخیر در بازار ارز هستند با توجه به اینکه این افراد مشخص هستند نهادهای امنیتی باید ورود پیدا کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: این افراد با یک تلفن به یکباره قیمت ارز را 200 و یا 500 تا افزایش می‌دهند تا التهاب در بازار ایجاد کنند و متاسفانه برخی مردم هم عجله می کنند و می خواهند خودشان را به سرعت به طلا تبدیل کنند که این اشتباه است.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: امیدواریم نهادهای امنیتی وظیفه خود را بخوبی انجام دهند و بعضی از نابسامانی ها را درست کنند.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مبنی بر اینکه رئیس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده تحریم ها تاثیری در وضعیت اقتصادی کشور ندارد، گفت: پس حتما تصمیمات ایشان تاثیر دارد همانگونه که قبلا عنوان کردم بعضی فقط در هنگام خوشی همراه دولت هستند.

وی با بیان اینکه احترام زیادی برای آقای لاریجانی قائل هستم، گفت: بالاخره ایشان می داند وضعیت فروش نفت چگونه است و بانک مرکزی برای جابجایی ارز و تامین نیازهای کشور چه اقداماتی انجام می‌دهد.

احمدی نژاد با بیان اینکه بنده مصاحبه ایشان با یکی از خبرگزاری های داخلی دیدم و هم اکنون نیز همراه خود دارم، ادامه داد: ایشان با خبرگزاری وابسته به یکی از نهادهای امنیتی علیه دولت مصاحبه کرده است، در حالیکه خبرگزاری یک نهاد نظامی نباید به مسائل نظامی ورود پیدا کند.

وی با نقل خاطره ای از رئیس کل بانک مرکزی گفت: آقای بهمنی تعریف می کرد در یکی از وفات ها که در کشور تعطیلی عمومی بود، این خبرگزاری نهادهای امنیتی پیامکی را ارسال کرد و از افزایش قیمت ارز خبر داد. بنده نیز که در جلسه ای با مسئولان بودم به این موضوع شک کردم و به سرعت راهی خیابان فردوسی و اطراف آن شدم، اما مشاهده کردم که همه صرافی ها و سکه فروشی ها تعطیل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز هم این خبرگزاری همین حرف ها را تکرار می کند، افزود: آنها امروز هم تلاش می کنند بر چند نکته تاکید کنند، اولا می گویند گرانی ها سیاست دولت است در حالیکه دولت طرف مردم است.

احمدی نژاد تاکید کرد: برخی دیگر نیز عنوان می کنند دولت به دنبال این است تا دولت آینده را در اختیار بگیرد در حالیکه همان ها باز می گویند دولت فعلی می خواهد تا دولت آینده با مشکل مواجه شود.

وی با تاکید بر اینکه این افراد از ابتدا هم با هدفمندی یارانه ها مخالف بودند، گفت: این در حالی بود که هدفمندی یارانه ها در جهت عدالت بود و ما می خواستیم هر کسی به اندازه سهم خود از یارانه ها سود ببرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه بگذارید یکسال هم هر کسی سهم خود را از یارانه ها دریافت کند، تصریح کرد: دولت تنها یارانه ها را از جیب افرادی که بیشتر مصرف می کردند به جیب افرادی که کمتر دریافت می کردند، واریز کرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه عنوان می کنند این دولت نقدینگی را بالا برده است، گفت: در برنامه سوم توسعه 29 درصد رشد نقدینگی سالیانه بود و از اول برنامه تا آخر برنامه ای که دولت قبل حضور داشت، نقدینگی 8 برابر شد. در حالیکه در این دولت نقدینگی به 4 برابر رسید.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی در بالاترین سطح در کارها دخالت می کنند، افزود: این افراد نمی دانند نقدینگی نسبی است، نه مطلق و این درصد است که در نقدینگی تاثیرگذار است.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه در اقتصاد چین که نقدینگی 5- 6 برابر است، معلوم است که در آن اقتصاد 5 درصد نقدینگی، 30 درصد نقدینگی کشور ما به حساب می آید، اظهار داشت: متاسفانه برخی این مسائل را نمی دانند و بعد اظهارنظر می کنند و می گویند دولت در مدیریت بازار ارز ناتوان است.

احمدی نژاد با بیان اینکه افرادی دولت را به عدم مدیریت متهم می کنند که در بودجه تصویب کردند پرداخت معوقات بانکی 5 سال عقب بیافتد، تصریح کرد: این موضوع سیستم بانکی را دچار رکود کرد.

وی به رقم بسیار بالای معوقات بانکی اشاره کرد و افزود: افرادی که این پول ها گرفته اند، هم اکنون در حال تجارت در بازار هستند و این پول ها از مدیریت بانک خارج شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بگذارید دولت و بانک ها کار خود را بکنند. متاسفانه برخی تصمیمات را می گیرند و سپس تبعات آن گردن دولت می اندازند.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: دولت شبانه روز مشغول کار است و بهتر است برخی یک مقدار هم با دولت همراهی کنند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...