نسخه چاپی

آزادی چند شهرك در حومه الرقه

منابع سوری از هلاكت ده‌ها تروریست داعشی در دیرالزور و آزادسازی چند شهرك در حومه الرقه خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، خودروهای هلال احمر سوریه وارد شهرک «فلیطه» در قلمون غربی شدند تا اتوبوس‌هایی را که از ارتفاعات عرسال لبنان به شهر ادلب حرکت خواهند کرد، همراهی کنند، تروریست‌های جبهه النصره که در پی عملیات برق‌آسای رزمندگان حزب‌الله تسلیم شدند، با این اتوبوس‌ها به ادلب مقر اصلی تروریست‌های تکفیری منتقل خواهند شد.

نیروهای ارتش لبنان اتوبوس‌ها را که در اطراف ارتفاعات عرسال جمع شده بودند به نقطه‌ای که همه تروریست‌ها تجمع کرده بودند، منتقل کرد. به گفته منابع میدانی اتوبوس‌های حامل اعضای النصره جاده عرسال را به سمت فلیطه از طریق جاده‌های پرپیچ و خم طی خواهند کرد، نیروهای مقاومت این جاده را با هدف تسهیل عبور این اتوبوس‌ها آماده کرده‌اند.

عملیات تبادل در حلب انجام خواهد شد، جایی که تروریست‌های جبهه النصره در مقابل آزادی رزمندگان مقاومت از اسارت جبهه النصره رها خواهند شد، این رزمندگان در جریان نبردهای اخیر حومه جنوبی حلب اسیر شده بودند که تعداد آنها پنج نفر است.

هلاکت ده‌ها تروریست داعشی در دیرالزور

جنگنده‌های ارتش سوریه، تجمعات و مواضع تروریست‌های داعشی را در محله الحمیدیه و اطراف منطقه البانوراما و اطراف فرودگاه نظامی دیرالزور بمباران کردند که در نتیجه آن ده‌ها نفر به هلاکت رسیدند و چندین خودرو آنها منهدم شد.

همچنین یک یگان از نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع ملی توانستند خندقی را به طول 280 متر در منطقه المقابر حفر کنند و از این طریق، یکی از راه‌هایی را که داعشی‌ها میان کوه الثرده و المقابر و محله‌های محاصره شده دیرالزور به انتقال نیرو و تجهیزات می‌پرداختند، مسدود کنند.

در شمال سوریه هم جنگنده‌های ارتش، تجمعات و مواضع تروریست‌های داعشی را در منطقه عکش و دره العظام و الزاعجه در حومه السلمیه در شرق حماه بمباران کردند که به هلاکت 18 تروریست از جمله به اصطلاح قاضی شرعی آنها ملقب به الحربی و انهدام دو خودرو منجر شد.

در حومه شرقی الرقه، نیروهای ارتش به عملیات خود در این محور ادامه می‌دهند به طوری که توانستند شهرک‌های «الجبیلة،غانم علی و الرابیة» و منطقه «السبیعیات» و میدان نفتی الجراید را از اشغال تروریست‌های تکفیری آزاد کنند تا به این ترتیب نیروهای ارتش به حوزه رودخانه فرات در نزدیکی منطقه البوحمد برسند و داعشی‌ها را در این مناطق محاصره کنند.

ارتش سوریه طی روزهای اخیر شهرک‌های «رجم السلمان، الخراز و السلام علیکم» در حومه الرقه را آزاد کرده بود.

در جبهه شرق پایتخت سوریه هم نیروهای ارتش به تثبیت مواضع و همچنین مناطقی که اخیرا در محور جوبر به عین ترما آزاد کرده بودند، پرداختند. حملات هوایی و توپخانه‌ای به مواضع تروریست‌ها برای جلوگیری از هرگونه نفوذ یا حملات مجدد آنها ادامه دارد. به گفته منابع میدانی، دست‌کم 150 تروریست جبهه النصره و فیلق الرحمن از ابتدای عملیات نظامی ارتش در محور جوبر به عین ترما به هلاکت رسیده و ده‌ها نفر دیگر زخمی‌ شده‌اند.

خبر دیگر اینکه برخی منابع از استقرار تک تیراندازان ارتش ترکیه در طول مرزهای مشترک با سوریه از سمت شهرک عقربات تا گذرگاه باب الهوی خبر داده‌‌اند. رسانه‌های کردی هم از ورود زره‌پوش‌های ارتش ترکیه به برخی روستاها و شهرک‌های شهر عین العرب(کوبانی) خبر داده‌اند که تحت سیطره جنگجویان کردی است.

۱۳۹۶/۵/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...