نسخه چاپی

آصفری در گفت و گو با نما :

وابسته سالاری فرصت های طلایی را از كشور دور كرده است

عکس خبري -وابسته سالاري فرصت هاي طلايي را از کشور دور کرده است

یك نماینده مجلس شورای اسلامی گفت : نگاه فامیلی در برخی از مسئولیت ها متاسفانه كشور را در استفاده از فرصت های طلایی دور كرده است .

محمد حسن آصفری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با اشاره به وجود منابع ارزشمند جمهوری اسلامی ایران و دارا بودن 60 درصد از منابع عمومی کل دنیا ، گفت : با توجه به اینکه بخش اعظمی از ذخایر انرژی دنیا در شرق آسیا قرار گرفته می توان گفت ایران نیز از این بهره بی نصیب نیست و وجود شاهراه های ارتباطی به شرق و غرب اروپا و منابع نفت و گاز در ایران فرصت های سرمایه گذاری خارجی را برای کشور دو چندان کرده است .
وی در ادامه با اشاره به ضعف دولت در زمینه ی اقتصادی و کاهش سرمایه گذاری خارجی ، اظهار داشت : به نظر می رسد به آن میزانی که دولت وقت خود را برای مسائل سیاسی گذاشته است ، اصلا توجهی به موضوعات اقتصادی از جمله جذب سرمایه گذاری های خارجی ندارد .
وی افزود : مسلما اگر برنامه ریزی دقیقی در زمینه اقتصادی انجام شود و راهکارهایی برای جذب بیشتر سرمایه خارجی تعریف شود ، دولت می تواند خروجی مناسبی را داشته باشد .
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران در زمینه سرمایه گذاری دارای توانایی های بسیاری می باشد ، اذعان داشت : ما در بخش های نفت و گاز ، صنایع پتروشیمی ، فولاد، اورانیوم و فعالیت های هسته ای دارای توانمندی های قابل ملاحظه ای هستیم که اگر از این قابلیت ها استفاده درستی داشته باشیم می توانیم معشیت مردم را در سطح بالایی بهبود ببخشیم .
وی با بیان اینکه متاسفانه اقدامات سیاسی دولت اغلب باعث عدم توجه به این توانایی ها شده است ، عنوان کرد : اگر دیپلماسی اقتصادی ما فعال بود می توانستیم اقدامات موثری را در سطح بین الملل برای بهبود شرایط اقتصادی کشور انجام دهیم .
آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی در بیان علت عدم برخورد با مدیرانی که با عملکرد منفی به مشکلات اقتصادی کشور دامن می زنند ، تصریح کرد : متاسفانه هنوز هم ما شاهد رانت خواری در زمینه مدیریت اقتصادی هستیم که دلیل عدم برخورد با آن هم شیوع در بسیاری از بخش های اداری و مدیریتی ماست .
وی افزود : رانت خواری تا جایی در دستگاه اداری ما نفوذ کرده است که بسیاری از مدیران ارشد نیز آلوده این موضوع هستند و مسلما اگر قرار است برخوردی صورت بگیرد ابتدا باید با برخی از این مدیران برخورد داشت .
وی با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران به جای شایسته سالاری از وابسته سالاری استفاده می کنیم ، عنوان داشت : نگاه فامیلی در برخی از مسئولیت ها متاسفانه کشور را در استفاده از فرصت های طلایی دور کرده است .
وی در پایان با تاکید بر اینکه ما در کشور ابتدا باید از امضای طلایی برخی مدیران بالا دستی جلوگیری کنیم ، خاطر نشان کرد : اجازه ندهیم که بعضی از افراد از موقعیت خود سو استفاده کنند و سیاست های اقتصادی را برای همه یکسان در نظر بگیرم ؛ که اگر این مسائل برطرف شود اینده ی بهتری برای کشور رقم خواهد خورد .


۱۳۹۶/۵/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...