نسخه چاپی

فرود اجباری پرواز تهران ـ دمشق درخاك عراق

مقامات امنیتی عراق یك هواپیمای مسافربری ایرانی را كه به سمت سوریه در حركت بود، مجبور به فرود كرده و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

به گزارش مشرق، مقامات عراقی امروز اعلام کردند که یک هواپیمای باربری ایرانی را که به سوی سوریه در حرکت بوده است، مجبور به فرود کرده‌اند و این هواپیما را برای یافتن سلاح‌های احتمالی ارسالی از سوی ایران به سوریه بازرسي کرده‌اند.

مقامات عراقی اعلام کننده این خبر گفتند که بعد از بازرسی این هواپیما و پس از اینکه به کالای ممنوعه‌ای دست نيافتند، اجازه ادامه پرواز را به این هواپیما دادند.

"ناصر بندر" مدیرکل هواپیمایی غیر نظامی عراق با اعلام این مطلب به خبرگزاری فرانسه گفت که عراق از این هواپیما خواست که بنشیند و این هواپیما نیز به این درخواسیت پاسخ مثبت داد.

وي افزود: این هواپیما پس از فرود از سوی متخصصان مسافرت‌های هوایی و دستگاه‌های امنیتی مورد بازرسی قرار گرفت اما چیزی که از لحاظ قوانین بین‌المللی انتقال آن ممنوع باشد، به دست نیاورده و به همین علت اجازه ادامه این پرواز را صادر کردند.

پيش از اين دولت آمريکا با فشار بر مقامات عراقي، از آنان خواسته بود هواپيماهاي جمهوري اسلامي ايران را که از فضاي اين کشور به مقصد سوريه در حال پرواز هستند مورد بازرسي قرار دهند.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...