نسخه چاپی

بارسلونا رنگ صهیونیستی گرفت

یك فوتبالیست فلسطینی كه به عنوان مهمان ویژه برای تماشای دیدار روز یكشنبه آینده دو تیم رئال مادرید و بارسلونا موسوم به ˈال كلاسیكوˈ دعوت شده بود، در اعتراض به دعوت از یك سرباز رژیم صهیونیستی به این مراسم، سفر خود را لغو كرد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، روزنامه ورزشی ˈمارکاˈ چاپ اسپانیا امروز نوشت: ˈمحمود ال سرسکˈ فوتبالیست فلسطینی که در اسارت اسراییل بود و ماه ژوئن گذشته پس از سه ماه اعتصاب غذا آزاد شد، اعلام کرد به نشانه اعتراض به حضورˈ گیلعاد شالیتˈ سرباز اسراییلی که پنج سال در نوار غزه اسیر فلسطینی ها بود، در میان مهمانان دیدار ال کلاسیکو به بارسلونا نمی آید.

وی افزود: ˈدعوت من برای تماشای این بازی به دلیل فشار هواداران بارسلونا به باشگاه پس از دعوت آن از گیلعاد شالیت صورت گرفته است حال آنکه نمی توان قربانی را با ستمگر برابر دانست.ˈ

از سوی دیگر، باشگاه بارسلونا مدعی شد که نه شالیت را دعوت کرده است و نه ال سرسک را اما پذیرفت که سفر آنان به شهر بارسلونا را برای تماشای ال کلاسیکو به تقاضای شماری از اطرافیان آنها قبول کرده است.

ال سرسک سال 2009 هنگامی که برای بازی با تیمش به کرانه باختری رود اردن سفر می کرد توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و به مدت سه سال و بدون اینکه حکمی علیه او صادر شود، زندانی بود.

این فوتبالیست 25 ساله فلسطینی گفت: تفاوت بسیاری بین دستگیری یک سرباز مسلح و با لباس نظامی که از درون تانک علیه مردم شلیک می کند و افراد بی گناه و بی دفاع را می کشد با فوتبالیستی وجود دارد که در یک پست بازرسی و هنگامی که برای بازی فوتبال به کرانه باختری رود اردن می رفت، بدون هیچ مدرک و دلیلی از سوی رژیم صهیونیستی بازداشت و زندانی شد.

ال سرسک افزود: اصرار باشگاه بارسلونا برای دعوت از شالیت نشان می دهد که این باشگاه فوتبال معروف اسپانیایی یک سرباز صهیونیست را که در قتل شهروندان بیگناه فلسطینی شرکت کرده است، بر فلسطینی ها تحت ستم این رژیم ترجیح می دهد و با این دعوت، احساسات میلیون ها هوادار خود را در سرزمین های فلسطینی و جهان عرب نادیده گرفته است .

وی تصریح کرد: تماشای بازی فوتبال تیم بارسلونا زمانی برای او لذت خواهد داشت که او را با شالیت یا صهیونیستی دیگر مطابقت ندهند.

بنا به گزارشها، خبر حضور شالیت در ورزشگاه ˈنو کمپˈ برای دیدن بازی ال کلاسیکو موجب اعتراض هواداران بارسلونا در نوار غزه نیز شده است و شبکهˈ الاقصیˈ که نزدیک به جنبش اسلامیˈ حماسˈ است ، تصمیم دارد به نشانه اعتراض از پخش این دیدار خودداری کند .

بسیاری از هواداران بارسلونا در سرزمینهای اشغالی فلسطین نیز در گفت وگو با تلویزیون دولتی اسپانیا گفتند که با این کار، باشگاه بارسلونا از چشم آنها افتاده و دیگر اهمیتی برای آن قائل نخواهند بود.

۱۳۹۱/۷/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...