نسخه چاپی

وزیر ارشاد:14 شرط برای اعزام حجاج گذاشتیم

سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 10 مرداد ماه با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به بهانه سفر حجاج از سیاست های وزارت متبوعش گفت.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ رضا صالحی امیری در گفت و گوی 45 دقیقه ای شبکه 2 سیما از مسائل مربوط به حج و حوزه های دیگر عملکردی وزارتخانه اش گفت.



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون برنامه های وزارت فرهنگ و ارشاد در دهه کرامت گفت: 2 هزار و 500 برنامه فرهنگی و مذهبی در 700 شهر به مناسبت دهه کرامت پیش بینی شده و از سوی دیگر بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با همکاری سازمان های تابع وزارت فرهنگ وارشاد در 77 نقطه از جهان برنامه وسیعی در نظر گرفته است.

صالحی امیری در پاسخ به سوال دیگری پیرامون مراسم حج افزود: در رابطه با حج مطالعات دقیقی صورت گرفته است؛ اول اینکه آیا به حج برویم یا نه؟

او با بیان اینکه در این رابطه مطالعات دقیقی انجام شد، اظهار داشت: به مجموعه دستگاه‌های مربوطه اعلام کردیم که آمادگی برگزاری حج را داریم و ارزیابی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بر این بود که حج به شرط تامین امنیت و کرامت حجاج برگزار شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه براساس تقاضای وزیر حج عربستان رئیس سازمان حج به مکه اعزام شد، بیان کرد: ما 14شرط داشتیم و همه شروط طی دو دوره مذاکره فشرده به صورت کتبی مورد توافق عربستان واقع شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کار اجرایی حج را آغاز کردیم و ثبت نام دوره های آموزشی انجام شده، به طوری که هفته گذشته شورای عالی حج را برگزار کردیم و در نهایت مسیر حج برای حجاج باز شد.

وی با اشاره به اینکه پس از فرمایشات مقام معظم رهبری جهت گیری‌ها روشن شد اظهار داشت: الان حدود 5هزار نفر برای برگزاری مراسم پر فیض حج عازم عربستان شدند، لذا شرایط ما مطلوب است والان هیچ مشکلی در برگزاری مراسم حج نداریم و از مردم تقاضا داریم که هیچ دغدغه‌ای پیرامون حج نداشته باشند.

سیاست های رسانه ای

وزیر ارشاد همچنین درباره معاونت مطبوعاتی گفت:« با مراجعه به سایت معاونت ما از میزان پرداخت یارانه به مطبوعات در طول سال ۹۵ مطلع خواهید شد.»

او با تاکید بر سیاست شفاف سازی دولت گفت:«به سیاست شفاف سازی باور داریم؛ بنده و وزیر ارتباطات ماه قبل در وزارت فرهنگ و ارشاد، پرتال دسترسی آزاد به اطلاعات را افتتاح کردیم.»

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...