نسخه چاپی

افزایش 21 هزار تومانی قیمت سكه در 10 روز

به دنبال افزایش نرخ دلار در بازار آزاد قیمت انواع سكه نیز در روزهای اخیر با روند صعودی همراه شده و سكه تمام طرح جدید ۲۱ هزار تومان، نیم سكه ۱۵ هزار تومان و ربع سكه ۱۷ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به دنبال افزایش نرخ دلار در بازار آزاد قیمت انواع سکه نیز در روزهای اخیر با روند صعودی همراه شده و سکه تمام طرح جدید ۲۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۷ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

قیمت سکه در پنجمین ماه سال با روند افزایشی همراه شده و پس از مدتی ثبات، سمت و سوی صعودی پیدا کرده است؛ به طوری که سکه تمام طرح جدید در کمتر از دو هفته ای که از مرداد ماه سپری شده است حدود ۲۰ هزار تومان افزایش نرخ را تجربه کرده است.

بر این اساس سکه تمام طرح جدید در نخستین روز مرداد ماه با قیمت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد اما در ادامه، حرکت افزایشی قیمت سکه آغاز شد و سومین روز ماه به یک میلیون و ۲۰۲ هزار تومان و پنجم مرداد ماه به یک میلیون و ۲۱۲ هزار تومان رسید.

در ادامه ماه روند صعودی قیمت سکه ادامه دار بود و سکه تمام طرح جدید به یک میلیون و ۲۲۱ هزار تومان رسید که بالاترین نرخ سکه در حدود یک ماه اخیر است.

افزایش ۱۵ و ۱۷ هزار تومانی قیمت نیم و ربع سکه

از سوی دیگر نیم سکه روند خود را در مرداد ماه با نرخ ۶۱۹ هزار تومان آغاز کرد و در روزهای بعد با حرکت صعودی به ۶۲۲ هزار تومان رسید. در دهمین روز ماه ۶۳۴ هزار تومان در بازار آزاد عرضه شد تا نیم سکه در ۱۰ روز اول مرداد ۱۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

ربع سکه نیز در اولین روز مرداد ماه ۳۶۱ هزار تومان قیمت داشت. در روزهای بعد نرخ ربع سکه به ۳۷۱ هزار تومان و با ادامه روند افزایشی به ۳۷۸ هزار تومان رسید که نشان دهنده افزایش ۱۷ هزار تومانی قیمت ربع سکه طی دهه اول مرداد ماه است.

به نظر می‌رسد افزایش نرخ دلار در روزهای اخیر و ورود دلار به کانال ۳۸۰۰ تومان تاثیر خود را بر بازار سکه گذاشته و باعث افزایش قیمت سکه و طلا در بازار شده است.

۱۳۹۶/۵/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...