نسخه چاپی

تروریست‌های تحت حمایت آمریكا در «التنف» تسلیم ارتش سوریه شدند

برخی اعضای گروهك «جیش مغاویر الثوره» در پی انتشار اخباری درباره عقب‌نشین قریب‌الوقوع آمریكا از تنف، اعلام كردند از آغاز قصد مبارزه با ارتش سوریه را نداشته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، برخی از منابع خبری اعلام کردند که تروریستهای تحت حمایت آمریکا در سوریه تسلیم ارتش این کشور شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک فرمانده نظامی سوری گزارش داد که عناصر زیادی از گروه موسوم به جیش مغاویر الثورة -تحت حمایت آمریکا- پس از تسلیم شدن، سلاح خود را به ارتش سوریه تحویل داده‌اند.

برخی از منابع غیر رسمی نیز میگویند که ارتش آمریکا تصمیم گرفته است پایگاه نظامی «التنف» را ترک کند و به همپیمانان خود 24 ساعت مهلت داده تا سلاح خود را در این منطقه بر زمین بگذارند.

همزمان روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد پس از آنکه نیروهای مغاویر الثوره دریافتند که آمریکا بر سر مناطق تحت نفوذشان معامله کرده وقصد عقب‌نشینی از تنف را دارد، آنها هم تصمیم به جدایی گرفته‌اند (جزئیات بیشتر).

به گفته این فرمانده، همه تروریستهایی که در برابر ارتش سوریه تسلیم شدند، گفتند: «ما قصد نداشتیم با ارتش بجنگیم. ما وارد جیش مغاویر الثوره شدیم تا پولی را به دست آوریم که آمریکا به ما میداد و منتظر فرصت بودیم تا خودمان را تحویل ارتش سوریه دهیم».

مغاویر الثوره در سال 2015 متشکل از نیروهای ارتش سوریه بود که جدا شدند و در وهله اول نام «ارتش جدید سوریه» و پس از آن نام «جیش قیاده الثوره» را برای خود بر گزیدند و به عنوان بخشی از گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه در التنف حضور داشتند.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...