نسخه چاپی

آمریكا ۱۰۰ كامیون حامل سلاح برای كردهای سوریه فرستاد

به گزارش نما - ایسنا نوشت: آمریکا ۱۰۰ کامیون حامل سلاح، تجهیزات نظامی و مهمات برای نیروهای کرد در سوریه ارسال کرده است. در مقابل برخی فعالان سوری می‌گویند این کشور اسلحه‌های داده شده به برخی گروه‌ها مسلح سوری را از آنها پس گرفته است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این کامیون‌ها با عبور از مرزهای مشترک عراق و سوریه به شهر حسکه واقع در شمال شرق سوریه که در کنترل نیروهای مدافع خلق کرد قرار دارد، رسیده و سپس از آنجا به سمت شمال شهر رقه حرکت کردند.

روزنامه حریت چاپ ترکیه نوشت، بخشی از این محموله خودروهای نظامی هاموی بوده که خودرو زرهی سبک اصلی ارتش آمریکا محسوب می‌شود.

این روزنامه در ادامه به نقل از سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه نوشت: هیچ کسی ما را مواخذه نمی‌کند، منبع حمایت ارائه شده به یکی از سه سازمان تروریستی را می‌شناسم و محموله‌های جدیدی که به کردهای وابسته به پ‌ک‌ک رسیده از ژاپن نیامده‌ است.

در همین حال برخی فعالان سوری به نقل از منابع میدانی فاش کردند که ائتلاف ضد داعش اسلحه‌هایی که در صحرای سوریه در اختیار گروه مسلح موسوم به "شهدای القریتین" قرار داده بود و نیز سلاح‌های نیروهای گروه "احمد العبدو"‌ و ارتش موسوم به "سپاه شرقی" را پس گرفته است.

این اقدام در پی تنش‌هایی انجام شد که میان این گروه‌های مسلح و نیروهای ائتلاف ضد داعش شکل گرفته بود.

نیروهای ائتلاف ضد داعش از این گروه‌های مسلح خواسته بود با ارتش سوریه نجنگند و تمرکز خود را تنها بر مبارزه با داعش، ماندن در پایگاه التنف و انتقال نیروهای ویژه خود به حسکه بگذارند که این درخواست آمریکا از سوی گروه‌های مذکور اجرا نشده است.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...