نسخه چاپی

حسینی در گفت و گو با نما :

خروج حجم قابل توجهی از سرمایه كشور از بازارهای مولد نتیجه بی توجهی مسئولان است

عکس خبري -خروج حجم قابل توجهي از سرمايه کشور از بازارهاي مولد نتيجه بي توجهي مسئولان است

یك نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی گفت : خروج حجم قابل توجهی از سرمایه كشور از بازارهای مولد نتیجه بی توجهی دولت مردان به بخش اقتصادی است كه آسیب های این چنینی را به كشور وارد كرده است.

سید هادی حسینی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نما با بیان اینکه در حال حاضر کشور در رکود شدیدی به سر می برد ، گفت : افت قدرت خرید مردم ، عدم توان مورد نیاز برای حمایت بانکها از تولید کنندگان به دلیل کمبود نقدینگی و ترس از عدم بازگشت پول ها و به طور کلی بحران موجود در فضای کسب و کار ، کشور را با رکود تورمی مواجه کرده است .
وی ادامه داد : در بسیاری از خانواده ها شاهد این هستیم که یک پدر بازنشسته ، مسئولیت چند جوان تحصیل کرده آماده به کار را بر عهده گرفته است چرا که فرصت های اشتغال برای آنها فراهم نشده است .
وی با اشاره به سیاست های اشتباه دولت در حوزه اقتصاد ، اذعان داشت : خروج حجم قابل توجهی از سرمایه کشور از بازارهای مولد نتیجه بی توجهی دولت مردان به بخش اقتصادی است که آسیب های این چنینی را به کشور وارد کرده است .
وی افزود : خروج سرمایه از بازار های مولد ، زمینه را برای رکود بنگاه های اقتصادی فراهم کرد و روز به روز شاهد بد تر شدن حال این بنگاه ها هستیم .
وی با تاکید بر اینکه حذف داد و ستد در جامعه مهم ترین عامل کاهش تولید است ، اظهار داشت : با توجه به پتانسیل بالایی که در کشور در بخش های مختلف وجود دارد باید یک ثبات نسبی در بازارایجاد شود تا با جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و برنامه ریزی مناسب در آینده بنگاه های اقتصادی را از وضعیت رکود خارج کنیم .
حسینی نماینده ادوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قدرت بخشیدن به قدرت خرید مردم از طریق بهبود فضای کسب و کار باید صورت گیرد ، عنوان کرد : افزایش تقاضا از سوی مردم تولید کندگان را ترغیب به تولید بیشتر خواهد کرد و صنایع کشور در بخش های مختلف از رکود خارج خواهد شد .
وی با اشاره به موضوع صادرات و تاثیر آن در بهبود شرایط اقتصادی کشور ، گفت : مسلما اگر کشور ما قدرت رقابت با دیگر کشورها را داشته باشد ، می توانیم بسیاری از تولیداتی را که در داخل کشور به فروش نمی رسند را در کشورهای هدف به ارز تبدیل کرده و بازار اقتصادی را رونق بخشیم و سبب ایجاد اشتغال شویم .
وی در پایان خاطر نشان کرد : امیدواریم تزریق سرمایه بانک ها و بخش خصوصی در درون بنگاه های اقتصادی اتفاق بیافتد تا شاهد روند نزولی رکود باشیم .


۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...