نسخه چاپی

درگیری مسلحانه با مخالفان شیعه عربستان

ساكنان شیعه این محله خانه‌های خود را ترك كردند. دستگاه‌های امنیتی اماكنی را برای سكونت موقت به آنها اختصاص داده است.

به گزارش نما به نقل از عصرایران ، خبرگزاری رویترز اضافه کرد: فعالان حقوقی و رسانه‌های سعودی اعلام کردند پلیس و نیروهای امنیتی سعودی با افراد مسلح در محله "المسوره" در شهر العوامیه عربستان سعودی درگیر شدند.

این افراد مسلح معمولا شیعیان معترض و مخالفان سیاسی دولت سعودی هستند.

درگیری مسلحانه پلیس عربستان با افراد مسلح در منطقه شیعه / 7 کشته و صدها آواره

رویترز ادامه داد: این درگیری در یکی از محله‌های قدیمی شهر شیعه نشین العوامیه اتفاق افتاده است. این محله به دلیل داشتن کوچه‌های باریک و قدیمی به مکانی برای پناه گرفتن افرادی تبدیل شده بود که پس از انجام عملیات مسلحانه علیه نیروهای پلیس در آنجا مخفی می‌شدند.

دستگاه‌های امنیتی سعودی طی روزهای پیش تلاش‌هایی را برای تخریب کامل این محله آغاز کرده اند. در پی این تلاش‌ها افراد مسلح به نیروهای پلیس حمله کرده و با آنها درگیر شدند. تا کنون 7 نفر در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که حداقل 2 تن از آنها مامور پلیس بودند.

ساکنان شیعه این محله خانه‌های خود را ترک کرده اند. دستگاه‌های امنیتی اماکنی را برای سکونت موقت به آنها اختصاص داده اند.
مردم روستاها و شهرهای اطراف نیز برای استقبال از خانواده‌های آواره اعلام آمادگی کردند.

روزنامه سعودی الحیات با انتشار گزارشی اعلام کرد برخی از خانواده‌هایی که در داخل مناطق درگیری قرار دارند با دفتر روزنامه تماس گرفته و خواستار ایجاد مسیری امن برای خروج شدند.

"فلاح الخالدی" استاندار قطیف در منطقه الشرقیه اعلام کرد: تعدادی واحد مسکونی مجهز در شهر "دمام" آماده شده است تا در اختیار افرادی که خواستار خروج از مناطق درگیری هستند قرار بگیرد.

وب سایت "مرآت الجزیره" نزدیک به مخالفان شیعه حکومت عربستان سعودی نیز از داخل این منطقه گزارش داد که ساکنان از ابتدای درگیری از قطعی مکرر آب و برق رنج می‌برند. این در حالی است که دمای هوا در این شهر بیش از 40 درجه است.

تلویزیون دولتی عربستان سعودی از خانواده‌های فراری خواست تا برای دست یافتن به مسکن موقت و در صورتی که منازل آنها تخریب شده برای دریافت خسارت به استانداری مراجعه کنند.

مخالفان دولت عربستان سعودی می‌گویند عربستان از مدت‌ها پیش برای اخراج ساکنان از این محله در صدد ایجاد درگیری با ساکنان بوده است.
دولت عربستان سعودی مدعی است که تعدادی تروریست پس از شلیک با "آر پی جی" به سمت نیروهای پلیس در این محله مخفی شده‌اند.

۱۳۹۶/۵/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...