نسخه چاپی

اتریش خواستار مقابله اتحادیه اروپا با اقدامات یكجانبه آمریكا شد

به گزارش نما- ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه اتریش در واکنش به قانونی شدن طرح تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه ، ضمن ابراز نگرانی از تبعات این قانون برای اروپا، خواستار مقابله اتحادیه اروپا با اقدامات یکجانبه واشنگتن شد.

'سباستین کورتز' وزیر امور خارجه اتریش و رییس دوره ای سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: تحریم های آمریکا علیه روسیه همچنین تاثیراتی برای اروپا دارد و اتریش از این بابت نگران است. وی تاکید کرد که اتحادیه اروپا باید اقداماتی برای حمایت از منافع اروپا و مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا انجام دهد.

در این ارتباط همچنین ژان کلود یونکر رییس کمیسیون اروپا چهارشنبه شب حق هر گونه اقدامی در این مورد را برای اتحادیه اروپا محفوظ دانست و گفت: ما نیز باید از منافع اقتصادی خود در برابر آمریکا دفاع کنیم.

یونکر در یک گفتگوی رادیویی در بروکسل گفت: در اجرای تحریم های جدید همواره باید منافع اروپا مد نظر قرار داشته باشد و در غیر این صورت کمیسیون اروپا حق خود را برای اقدامات تقابلی محفوظ می داند؛ ما آمادگی داریم و باید از منافع اقتصادی خود در برابر آمریکا دفاع کنیم و این کار را خواهیم کرد.

وی تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه را بخشی از سیاست صنعتی جدید آمریکا دانست و افزود: این تحریم ها می توانند تاثیری منفی بر شرکت های اروپایی و بر پروژه های نفت و گاز به خصوص بر پروژه های تاثیرگذار بر منافع اتحادیه اروپا داشته باشند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه مصوبه کنگره در خصوص تحریم روسیه (به علاوه ایران و کره شمالی) را امضا کرد، اما با الحاق بیانیه ای ناخرسندی و نگرانی خود را برای محدود شدن اختیارات ریاست جمهوری در زمینه لغو احتمالی این محدودیت ها مورد تاکید قرار داد.

شرکت هایی مانند 'باسف' آلمان و 'او ام وی' اتریش از جمله پنج شرکت اروپایی هستند که قصد دارند در پروژه10میلیارد دلاری نورد استریم 2 برای انتقال گاز روسیه به شمال اروپا مشارکت کنند. کشورهای اروپایی نگران هستند که با اعمال تحریم هایی بر شرکتهای اروپایی در ارتباط با پروژه های انتقال گاز از روسیه، امنیت انرژی اروپا به خطر افتد و کشورهای اروپایی قربانی تقابل تجاری آمریکا با روسیه شوند.

۱۳۹۶/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...