نسخه چاپی

سبحانی نیا در گفتگو با نما:

روحانی بی توجه به فشارهای سیاسی اصلاح طلبان وزرا انتخاب كند/ برنامه امریكا بی اثر كردن برجام است /دولت یازدهم بیشتر حرف بود تا عمل

عکس خبري -روحاني  بي توجه به فشارهاي سياسي اصلاح طلبان وزرا انتخاب کند/ برنامه امريکا بي اثر کردن برجام است /دولت يازدهم بيشتر حرف بود تا عمل

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت:به نفع دولت و روحانی است كه وزرای عملیاتی و اجرایی را انتخاب كنند و تحت فشار جریان های سیاسی و گروه‌های مدعی سهم خواهی قرار نگیرد.

حسین سبحانی نیا نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما درباره وضع تحریم های جدید از سوی آمریکا اظهار داشت: همانطور که در چند روزه گذشته شاهد برخورد مجلس نمایندگان آمریکا بودیم عملاً با اقدامات تحریم‌های وضع شده عدم پایبندی به برجام و بی اثر کردن آن روشن است.
وی در ادامه افزود: عدم پایبندی به برجام از سوی آمریکایی‌ها مورد اذعان مسئولین و دست اندرکاران برجام یعنی کمیته نظارت بر برجام وزیر امور خارجه و معاون وزیر امور خارجه بوده و هست،لذا تردیدی نیست که برجام از سوی آمریکایی‌ها نقض شده است و آنها به دنبال این هستند که برجام را بی اثر کنند و این موضوع نیز ادامه خواهد داشت.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مجلس طرحی را در دست بررسی دارد و امیدواریم این طرح به خوبی به تصویب برسد و ملاحظه کاری و محافظه کاری در کار نباشد.
وی با بیان اینکه اعلام شده متناسب با اقدامات آمریکا از طرف جمهوری اسلامی ایران باید اقداماتی صورت گیرد ادامه داد: اگرچه اروپایی ها درباره برجام در مقام حرف مدعی هستند که این کار آمریکا را تایید نمی‌کند البته عملاً آنچه که آمریکایی‌ها خواستند تاکنون انجام شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با اشاره به اینکه در رابطه با سیستم بانکی سرمایه‌گذاری‌ها هیچگونه ملاحظه ای از سوی اروپای ها انجام نگرفته است افزود: اما در مقام حرف مدعی هستند ما مخالف اقدامات آمریکا درباره برجام هستیم حالا باید ببینیم مجلس در این زمینه چه اقدامی انجام می‌دهد و طرح مقابل ما چه خواهد بود.
سبحانی نیا اظهار داشت: کمیته نظارت بر برجام دغدغه مقام معظم رهبری که از آغاز داشتند و امروز نیز دارند و بارها آن را تاکید کرده اند بتوانند عملیاتی کنند و در حقیقت تصمیمی بگیرد که در راستای دغدغه ها و خواسته های رهبر معظم انقلاب باشد.
وی در ادامه افزود: باید به گونه ای عمل شود که احساس نشود که ما کوتاه آمده ایم و نگران این باشیم که رابطه ما با غرب و آمریکا چه می شود. مجریان و دست‌اندرکاران باید به صورت جدی نسبت به این نوع برخوردها از سوی آمریکا پیگیر باشند.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشکیل کابینه دوازدهم و سهم خواهی های اصلاح‌طلبان از روحانی گفت: به نفع دولت و روحانی است که وزرای عملیاتی و اجرایی را انتخاب کنند و تحت فشار جریان های سیاسی و گروه‌های مدعی سهم خواهی قرار نگیرد.
وی ادامه داد: آنچه مردم از روحانی می خواهند تشکیل دولت کاری است روحانی می‌تواند نیروهایی متناسب با ادعایی که در دولت وجود دارد که دولت اعتدال است، در کابینه دوازدهم استفاده کند.
سبحانی نیا با بیان اینکه روحانی باید بدون ملاحظه خطوط سیاسی نیروها از آنها استفاده کند گفت: در دولت یازدهم شاهد بودیم حرف زیاد زده می‌شود ولی عملی در کار نبود یعنی در بخش اقتصادی خیلی از مشکلات ما در وضعیتی که در گذشته داشت اکنون نیز دارد.
سبحانی نیا ادامه داد: در مسائل اشتغال کاستی‌های فراوانی داریم و معیشت مردم در همان وضعیت و یا بدتر قرار دارد. روحانی باید وزرای سن بالا و ناکارآمد را کنار بگذارد و وزرای اجرایی و عملیاتی را از همه گروه ها بدون ملاحظه خطوط سیاسی شان در کابینه قرار دهد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم با تاکید بر اینکه تیم اقتصادی دولت یازدهم ضعیف بود گفت در حوزه صنعت نیز وضعیت همینطور بود و همچنین در حوزه های دیگر افرادی بودند که در عمل نشان دادند نمی‌توانند متناسب با مطالبات مردم حرکت کنند.
سبحانی نیا اظهار داشت فکر می کنم به رقص به نفع روحانی است که بدون ملاحظه گروه‌ها و فشارهای سیاسی که کم نیستند کابینه را تشکیل داد آنها از طریق رسانه‌ها و دید و بازدیدهایی که انجام می گیرد فشار می‌آورند البته به زبان نمی آورند که به دنبال سهم خواهی هستند.
وی با بیان اینکه این سهم خواهی ها عملاً دولت را به سمت ناکارآمدی جریانی خاص سوق می‌دهد و این آن چیزی نیست که مطالبات مردم را تامین کند ادامه داد: سهم خواهی گروه ها اجازه نمی دهند که روحانی به وعده هایی که به مردم در زمینه اشتغال و تولید داده عمل کنند و پاسخگوی این مطالبات باشد.
سبحانی نیا در پایان خاطر نشان کرد: روحانی باید بدون توجه به فشارهای سیاسی دولت را معرفی کنند و امیدواریم اینگونه شود البته و اعلام کرده که تحت تأثیر فشارها قرار نمی‌گیرد
نگاهی به تیتر‌های روزنامه‌های زنجیره‌ای اصلاح‌طلب و خبرهایی که از این رسانه‌ها به عنوان شنیده یا به نقل از شخصیت‌ها منتشر می‌شود نشان از فشار فراوان جریان مدعی اصلاح‌طلبی بر حسن روحانی برای افزایش سهم اصلاح‌طلبان در کابینه دارد.
این طیف در فشار خود به حسن روحانی برای شکل‌دهی کابینه مطلوب آنها تا آنجا پیش رفتند که برخی منابع خبری از خروج قهرگونه اسحاق جهانگیری از دولت در اعتراض به چینش کابینه خبر دادند و محمد علی ابطحی مشاور رئیس‌دولت اصلاحات نیز در حساب کاربری خود در توئیتر روحانی را تهدید کرد که کابینه اگر آن طور که آنها می‌خواهند نباشد پشت او را خالی می‌کنند باید منتظر ماند و دید سرانجام روحانی چه کسانی را به مجلس برای رای اعتماد معرفی می‌کند.

۱۳۹۶/۵/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...