نسخه چاپی

نامه سوریه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت علیه آمریكا

به گزارش نما - واحد مرکزی خبر نوشت: وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه به سازمان ملل و شورای امنیت اعلام کرد نیروهای ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا با کسانی که با تروریسم در سوریه مبارزه می کنند، می جنگند و تاسیسات زیربنایی سوریه را نابود می کنند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از دمشق، وزارت امور خارجه سوریه روز چهارشنبه با ارسال دو نامه برای دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت این سازمان، مجازات آمریکا و اعضای به اصطلاح ائتلاف بین المللی ضد داعش را خواستار شد چون این کشورها با ادعای مبارزه با تروریسم، جنایات جنگی بر ضد غیر نظامیان سوری انجام می دهند و تاسیسات زیربنایی،‌ بیمارستان ها، مدارس، پل ها و سدها را تخریب می کنند.

وزارت امور خارجه سوریه همچنین از آمریکا و متحدانش در ائتلاف ضد داعش خواست از ارتکاب این گونه جنایتها در سوریه خودداری و راه حل سریع درباره توقف این حملات در سوریه پیدا کنند چون ائتلاف در واقع با کسانی که با تروریسم مبارزه می کنند، می جنگد و زیرساخت های سوریه را منهدم می کند.

وزارت خارجه سوریه در نامه های ارسالی برای دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت، تاکید کرد دولت سوریه بارها با ارسال نامه های مشابه حملات و جنایت های خونین و خصمانه نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی بر ضد غیر نظامیان سوری را به اطلاع آنان رسانده است.

وزارت خارجه سوریه یادآور شد اعضای این ائتلاف نیز بارها در بیانیه های رسمی خود اعتراف کرده اند با حملات خود هزاران غیرنظامی از جمله زنان و کودکان و افراد سالخورده سوری را به قتل رسانده اند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد جنگنده های نیروهای به اصطلاح ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا همچنین با بمباران مواضع ارتش سوریه، صدها نظامی سوری را شهید و یا زخمی کرده اند.

۱۳۹۶/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...