نسخه چاپی

قطر از مصر به شورای امنیت شكایت كرد

قطر در نامه‌های جداگانه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیركل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، از مصر شكایت كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، قطر در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد، مصر را به سوء استفاده از عضویت خود در داخل شورای امنیت برای تحقق اهداف سیاسی خاص متهم کرد.

دوحه در این نامه خود که اواخر ماه گذشته ارائه کرده، آورده است که این اهداف مصر ارتباطی به فعالیت شورای امنیت و کمیته‌های آن ندارد و قاهره اتهامات و ادعاهای بی‌اساس علیه قطر بیان می‌کند.

مسئولان قطر مخالفت قاطع خود با این اتهامات مصر را که طبق گزارشات بین‌المللی و دستگاه‌های اطلاعاتی جهانی ساختگی است، اعلام کرده و گفتند که این اتهامات در راستای حملات مغرضانه علیه قطر بیان شده است.

بنابر گزارش شبکه روسیا الیوم، مسئولان قطر در این نامه همچنین اشاره کردند که سوء استفاده مصر از ریاست کمیته مبارزه با تروریسم وابسته به شورای امنیت با هدف تحقق اهداف سیاسی خاص و تلاش برای تسویه حساب با کشورهای مشخص، اعتبار این کمیته‌ها را تضعیف می‌کند.

در این نامه بر ضرورت هشدار به شورای امنیت درباره نتایج حمایت نظام حاکم مصر از طرف‌هایی که برای تضعیف اتحاد، ثبات و راه‌حل‌های سیاسی مورد توافق بین‌المللی تلاش می‌کنند، هشدار داده شده است.

قطر همچنین مسئولان مصر را به مشارکت در آماده‌سازی فضا برای گسترش تروریسم و افراطی‌گری به بهانه مبارزه با تروریسم جهت تحقق اهداف سیاسی و اجرای عملیات‌های نظامی در حمایت از برخی‌ طرف‌ها متهم کرد و آن را نقض قطعنامه‌های شورای امنیت، قانون بین‌المللی و حقوق بشر دانست.

قطر در ادامه از اینکه مصر از کرسی ویژه کشورهای عربی در شورای امنیت برای اهانت به یک کشور عربی بهره می‌برد، ابراز تأسف کرد و افزود که این امر همکاری بین کشورهای منطقه را تضعیف و چالش‌های پیشروی آنها را بیشتر کرده و تأثیرات منفی بر تحقق صلح و ثبات در منطقه خواهد داشت.

۱۳۹۶/۵/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...